Koh Phangan Dag 1: Bijkomen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Koh Phangan Dag 1: Bijkomen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Koh Phangan Dag 1: Bijkomen

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

19 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Na het hele verhaal van vanmorgen zijn we dus op ons gemak gaan ontbijten en terug naar de kamer gegaan, waar we eindelijk hebben gedoucht en de spullen hebben ingepakt om naar onze kamer van vorig jaar te gaan (de mooiste kamer van het resort mijns inziens). Daarna naar het stadje gewandeld. Hier een beetje gewinkeld en lekker samen geluncht met een kipburger (jeff) en een pancake (ik). We hebben lekker een sapje gedronken en zijn daarna naar het strand gegaan. Echt erg hoe snel je visie kan veranderen. We wilden per se hiernaar terug omdat we de zee en het strand vorig jaar zo prachtig en tropisch vonden. Nu we van Pulau Perhentian kwamen, met kraakhelder water en felwit zand, netjes allemaal bedjes op het strand en leuke tentjes, viel dit écht een beetje tegen. Het is allemaal een beetje Costa Brava geworden in Thailand, vergeleken met de ongereptheid van Maleisië. Overal van die vieze stinkbootjes in het water, jetski's enzo, het lijkt er op dat het massale toerisme nu toch wel een beetje zijn tol heeft geëist. We hebben nóg een cola gehaald en zijn daarna terug gegaan naar ons hotelletje, waar we op onze hangmat hebben gelegen en lekker hebben gechilld. 's Avonds zijn we met de shuttlebus weer naar beneden gegaan en zijn gaan eten bij een tent die ik had uitgezocht.. zag er wel leuk uit en normaal laat ik Jeff altijd kiezen dus dit was weer eens iets nieuws. Nou, ben er gelijk van genezen want dit was echt te grappig. Jeffrey bestelde een pizza van echt een gigantische kaart en na 15 min hoorden we een harde ping.. 15 seconden later lag er een kartonnen pizza op bord. Ik had een kipschnitzel besteld met salade, patat en knoflookbrood maar kreeg alleen een klein stukje kip met een paar reepjes wortel (compleet met mieren) en twee halfgare sneetjes oud stokbrood. Na vragen kreeg ik wel mijn patatjes, lekker met zwarte stukjes erop van het oude frituurvet. Daarna een lekker ijsje gehaald en bij een beachclub op het strand een biertje (Jeff) en een ijskoffie (ik) gedronken, en nog even het kaartspel gespeeld wat we van Sander en Floor hebben geleerd. Daarna weer terug naar de kamer gegaan want het begon weer te bliksemen en toen we op de kamer terug waren brak er een verschrikkelijk onweer uit, met tussen de flits en de klap 1 seconde. We zitten hier op het puntje van een rots, dus het was wel even een beetje eng. Daarna zijn we lekker gaan slapen. Morgen naar het strand (als het lekker weer is)! Heel veel liefs van ons! Xxx

• 20 Augustus 2014 - 09:56

Abu Mizo:

Hoi Fenk en Fredsje,

Tja, dat is het risico van teruggaan naar een plek waar je goede herinneringen aan hebt :
    het kan altijd tegen vallen - troost je met de gedachte dat dat dus ook kan met Maleisie.
    Wij hebben als enige souvenirwens dat jullie veilig terug komen.
    (is geen grap)
    Wat hadden we nou ook alweer afgesproken met ophalen op Schiphol ??
    Ik weet het niet meer (jetlag denk ik)

Probeer toch te genieten van de zee en het strand zeker in de wetenschap dat het in
    Nederland nog zeker 2 weken koud en nat blijft
    (Gisteren de koudste 19 augustus in Nederland in 95 jaar !)

Gr. P+M

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013