Reisdag 6&7: Van Pulau Perhentian naar Koh Pangang - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Reisdag 6&7: Van Pulau Perhentian naar Koh Pangang - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Reisdag 6&7: Van Pulau Perhentian naar Koh Pangang

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

19 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Het is inmiddels alweer twee dagen verder, maar laat ik vanaf het begin beginnen. We stonden om 8:30 op in Perhentian, waar we de backpacks inpakten, uitcheckten en gingen ontbijten op het strand. Uiteindelijk om 11:00 met een klein bootje naar de grotere boot gegaan en na een uur lang ronddobberen uiteindelijk richting Kuala Besut gegaan (37 RM). Hier aangekomen hebben we de lokale bus genomen naar Kota Bharu voor 6 RM. In Kota Bharu zijn we gaan informeren naar onze opties en hebben we op internet gezocht, en daar uit kwam dat we het beste naar Butterworth konden reizen, helemaal aan de westkust. Hier bustickets voor gekocht bij Transnasional voor 38 RM, helaas ging de bus pas 22:00 dus de hele middag rondgelopen in Kota Bharu en veel gewinkeld en gekocht van onze resterende Ringgits. Om 18:00 zijn we terug gelopen naar het busstation en daar ontmoetten we een lieve man die ons de hele tijd heeft geholpen. Het was een doctor dus hij sprak vooral over zijn carrière. Was wel gezellig. Bus ingegaan om 22:00 en geslapen, alleen hadden we beter naar de meneer moeten luisteren en meer kleren aan moeten doen, want het was echt steenkoud in de bus +-10 graden. De airco bleef maar blazen en blazen en we hadden het echt niet meer. Gelukkig gingen er meer mensen klagen en de airco ging uit. Om 02:00 stopten we bij een restaurant en daar dronken we warme chocolademelk, samen met onze Maleisische vriend. We moesten de bus weer in, en de meneer kwam zijn vest nog even brengen voor Jeffrey, echt super lief. Om 4:30 kwamen we aan in Butterworth, een klein stadje met als hoogtepunt de trein. Hier hebben we nog anderhalf uur gewacht tot we een kaartje konden kopen voor 20 RM en de trein konden nemen naar Hat Yai (Thailand), die om 06:00 vertrok. Na een paar uurtjes in de trein kwamen we bij de grens aan, waar we de stempel Keluar Malaysia (Maleisië uit) en Thailand in kregen. Een kort visa dit keer, omdat je maat één keer die voor een maand krijgt. Wij hebben daar maar twee dagen gebruik van gemaakt. Toen weer de trein ingestapt en naar Hat Yai gegaan. Toen we in Hat Yai aangekomen waren werden we de trein uitgehaald om via reisbureaus weer verder te reizen, ging allemaal niet naar mn zin dus teruggelopen naar het treinstation, waar we hoorden dat de trein naar Surat Thani een half uur vertraagd was dus dat we die voor 55 TBH konden nemen. Zou wel een lokale trein zijn, maar ach, we hadden er alweer een hele dag in het openbaar vervoer opzitten, dit moest dan wel haalbaar zijn. Zo haalbaar was het niet, ik kan me herinneren dat ik vorig jaar iets schreef over 'voor zo weinig geld moet je wel tussen de schapen en koeien zitten', nou, schapen en koeien waren het niet maar we zaten verschrikkelijk op houten plankjes, kei hard, over bobbels etc bij een treinrit die 7 uur duurt en werkelijk waar bij elk gat -met station weliswaar- stopt. Waar er weer mensen instappen, die je wat kipjes op een stokje verkopen en een zakje plakrijst, en dan weer door. Na die ellende kwamen we aan in Surat Thani, waar we in de taxi zijn gesprongen naar de Donsak Pier, om een kaartje te kopen voor de nachtboot. Deze hebben we voor 400 TBH gekocht en zijn daarna gaan avondeten, dat was inmiddels ook alweer twee dagen geleden. Smaakte goed en Jeffrey was zo content dat hij een tweede bord nam. Nog even geld gepind en toen de boot op. We sliepen naast Nederlanders maar gelukkig was de boot nog lang niet vol dus we konden schuiven en hebben heerlijk geslapen. Om 5:00 kwamen we aan in Koh Pangnan, waar we in de taxi zijn gestapt (samen met die andere Nederlanders) naar Haad Rin en ons hotel AmaresA Resort en Sky Bar. Fijn weer terug te zijn! Zijn even een paar uurtjes gaan slapen en zitten nu te ontbijten. Verhaaltjes gaan dus binnenkort weer volgens schema hoor! (sorry)
Dus samengevat:
Van Pulau Perhentian in Maleisië kom je naar Koh Pangnan (Samui, Tao) in Thailand:
- Pulau Perhentian naar Kuala Besut
- Kuala Besut naar Kota Bharu
- Kota Bharu naar Butterworth
- Butterworth naar Hat Yai
- Hat Yai naar Surat Thani
- Surat Thani naar Koh Pangnan.
Het was best wel lang dus. Nog een weekje genieten en dan weer op naar Bangkok en naar huis. Heel veel liefs van ons xxxxxxxxxxxxx

• 19 Augustus 2014 - 08:01

Abu Mizo:

Hoi Fenk en Fredsje,

Fijn om te lezen dat jullie weer veilig zijn aangekomen na zo'n ***reis !!
    Kunnen jullie nu eindelijk uitrusten en een beetje van het strand genieten ??
    In Nederland is het een vroege herfst - erg veel regen en max. 17 graden.
    Ik heb de wetbundels besteld - kijken of het lukt.
    Ging allemaal een beetje vreemd -vertel ik nog wel.

Groetjes van ons

P+M+K+C XXX

• 19 Augustus 2014 - 12:12

Jeffrey En Femke Schouten:

Hoi lieve papa,

Nu inderdaad lekker uitrusten, zelfde Kamer als vorig jaar!! Dat is wel weer prettig. Bedankt dat je ze hebt besteld!! Ik heb geld overgemaakt. Klote dat het weer tegen zit, hopen dat het snel beter wordt. Wij ook al weer bijna naar huis. Heel raar, net naar het strand geweest en vorig jaar vonden we het zo prachtig maar na Maleisië valt het nu echt een beetje tegen.. maar we kunnen hier nog wel even lekker bijkomen tot we weer de nachttrein in moeten naar Bangkok! Nog wensen voor souvenirs? xxx loveyou

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013