Koh Phangan Dag 5: Wipe Out/The Archery - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Koh Phangan Dag 5: Wipe Out/The Archery - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Koh Phangan Dag 5: Wipe Out/The Archery

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

23 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vanmorgen zijn we met de shuttlebus van het hotel de berg af naar beneden gereden (normaal lopen we dat, nu konden we de taxi van 09:00 lekker mee pakken). We hebben wederom bij "De Oranje Tent" gegeten, die eigenlijk Mama's Schnitzel heet, en waar we eigenlijk altijd eten. Daarna zijn we naar de 7/11 gegaan om de tijd te doden en daarna naar het reisbureau gelopen waarbij we de tour hadden geboekt. We hebben daar nog even zitten wachten tot de taxi kwam, die was precies op tijd. Hele vriendelijke gozer, die ons veilig en snel naar The Archery bracht, voor een half uurtje boogschieten. De man daar was niet zo vriendelijk maar we hadden het wel erg naar ons zin, hoewel er hondjes tussen onze benen door renden en er op 5 meter afstand olifanten stonden. Na even een tijdje ingeschoten te hebben ging de wedstrijd tussen Fredsje en mij dan echt beginnen en hoewel Jeffrey steeds beter werd, won ik toch nog met 10-6. Het begon inmiddels te regenen, wat wel weer typisch was precies als wij een tourtje doen terwijl het de hele tijd dat we hier zijn droog is geweest, dus na de pijlen verzameld te hebben zijn we de taxi weer ingestapt en naar Phangan Wipe Out gegaan. Hier moesten we een hele waslijst tekenen aan dat zij niet aansprakelijk waren voor ongeveer alles, en daarna kregen we een bandje om en mochten we naar beneden. Was wel anders dan we verwacht hadden, wij dachten aan een soort zwembad met apparaten. Het was eigenlijk een meer met een aantal losse items erin, waarvan enkele zeer slecht onderhouden en zelfs gevaarlijk. We kregen een instructie over het parcour door een Britse man en hebben even naar de mensen gekeken die door de Blob werden afgevuurd. Daarna in de badkleding het water ingesprongen, waar Jeff het parcourtje af ging leggen. Ik dobberde op mijn drijvende matje achter hem aan. Met name de Barrels, van die rollende dingen, waren echt kapot met uitstekende stukken ijzer. Die hebben we dus overgeslagen. De ijsberg beklimmen was heel leuk en moeilijk, vooral doordat handvaten ontbraken. Het hoogtepunt was wel the big red balls, waarbij je eerst op een groot wit ding moest klimmen, wat mij niet lukte. Jeffrey wel en hij kwam tot de tweede bal. We hebben daarna een beetje rondgedobberd en op de kant gezeten, op een gegeven moment zwom er een varaan door het meer dat was wel eng. We hebben een kano gepakt en zijn een stuk gaan varen en daarna zijn we nog een keer van alles gaan proberen. We hebben bij het restaurant gevraagd om onze taxi te bellen, die ons een half uur later keurig kwam ophalen. Hij moest alleen nog even zijn neefje van de boot halen dus daar hebben we op gewacht en daarna koers gezet naar ons dorpje, waar we een ijsje hebben gehaald en wat hebben gewinkeld. We zijn daarna terug gegaan naar het hotel, waar ik nu in de hangmat dit verhaaltje lig te typen. Vanavond laatste échte vakantie avond, dus lekker uit eten en drankjes doen en dan morgen nog een beetje op het strand chillen.
We laten het weten als we veilig in Bangkok zijn! xxxxxxxxxxxxx

• 23 Augustus 2014 - 17:53

Abu Mizo:

Hoi Fenk en Fredsje,

Ja, wat zal ik zeggen !! De uitslag helemaal goed voorspeld.
    Ze noemen mij ook wel eens wandelend koffiedik !!
    Heel veel plezier nog het laatste stukje van de vakantie.
    Doe voorzichtig met reizen / geen souvenirs meenemen / zonde van het geld !!

Tot snel !
    XX P+M

• 23 Augustus 2014 - 18:11

Jeffrey En Femke Schouten:

Hahaha nice voortaan noem ik je Charkees Uri Keeser of Pappie Okselvy hahaha
    We doen voorzichtig en miss you very muchooo xxxxxx

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013