Pulau Perhentian Dag 1: Gezellig! - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Pulau Perhentian Dag 1: Gezellig! - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Pulau Perhentian Dag 1: Gezellig!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

13 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian

Vanmorgen werden we om 08:00 opgehaald met de mini van om naar Pulau Perhentian te gaan. Na een rare actie van een meneer met een scooter werden we opgehaald door de bananabus, waar Sander en Floor al in zaten. Dit was wel gezellig voor onderweg. De rit was namelijk nogal lang en na een aantal plaspauzes kwamen we om 13:00 aan in Kuala Besit. Hier moesten we onze paspoortnummers en gegevens intekenen, waarna we een boot ticket kregen. Nadat Jeff en Sander colaatjes hadden gehaald en we de marine park belasting betaald hadden, zijn we de speedboot opgegaan naar het kleine eiland (Perhentian bestaat uit een groot en klein eiland). Dit was zo'n 20 minuten varen. Eenmaal aangekomen bij Coral Beach hebben Jeff en Sander gezocht naar een kamer, helaas alles vol of super duur. Met Floor en Janice (een ander Nederlands meisje) heb ik wat gedronken. Daarna zijn we via een zwaar pad met backpacks naar de andere kant van het eiland gegaan, Long Beach. Hier hebben Floor en ik alles afgezocht maar niks gevonden. Gelukkig had Sander al twee kamers voor ons beiden gereserveerd in een prima hotel voor een relatief dure, maar goede prijs, waardoor we eindelijk de zware tassen af konden doen en de bikinis aan konden trekken. Dit dan ook meteen gedaan en meteen naar het parelwitte strand vertrokken. Hier zijn we lekker de super warme zee ingedoken en hebben daarna nog wat gerelaxed met een colaatje. Jeff en ik zijn vervolgens samen teruggelopen naar het andere strand en hebben daar heerlijk gegeten bij Mama's. Jeffrey had spicy garnalen en ik sweet & sour chicken. Prachtige plek midden op het strand en goede prijzen voor goed eten. Daarna zijn we teruggelopen door het inmiddels pikdonkere pad naar Long Island en zijn daar nog even een ijsje gaan eten. We wilden terug naar het hotel en daar wat drinken, maar toen zagen we Sander en Floor opeens zitten bij de shisha bar. Gauw aangeschoven en een hele gezellige avond gehad, ook met twee andere Nederlandse meiden. We hebben samen met S&F monkey juice genomen, wat sterke lokale drank is en heel populair is hier en tigers. Verder waterpijp tijdens een geweldige vuurshow, waar iedereen echt super goed was, vervolgens dansjes op het strand en heerlijk op het strand vooral veel lol gehad.
We hebben als afsluiter nog een nachtduik gemaakt met zijn zessen, wat ook super grappig was en daarna zijn we naar het hotel gegaan. Hier nog even gezeten en daarna gedoucht en gaan slapen. Morgen doen we een rustdagje op het strand en overmorgen een snorkel tocht! Heel erg veel zin in.
Het is heerlijk hier dus! Heel veel liefs Jeff en Fem

• 15 Augustus 2014 - 13:52

Abu Mizo:

Hoi Fenk en Jeff,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat bij jullie en dat jullie het goed naar jullie zin hebben.
    Gaat alles ook goed vwb jullie gezondheid ??
    Wij zijn inmiddels weer thuis - beetje brak nog maar wel een goede vakantie gehad !
    We missen jullie wel hoor maar ... geniet er nog van !

Asjoe fak bokra !!!

GR. P+M+K+C

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013