Pulau Perhentian Dag 2: Relaxen - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Pulau Perhentian Dag 2: Relaxen - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Pulau Perhentian Dag 2: Relaxen

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

13 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian

Lieve allemaal,
Vanmorgen zijn we lekker laat opgestaan (10:00) en hebben we ontbeten bij het restaurant van het hotel. Dit was echt slecht, daar gaan we niet meer eten. Heel vet ei en dat soort dingen. Vervolgens de parasol en de matjes geregeld op het strand, dit was 10 RM. We moeten na vannacht het hotel uit, want voor het weekend is het volgeboekt. Jeffrey en ik zijn daarom wat hotels afgelopen om te kijken waar er vanaf morgen plek was. We hadden al een hotel tegenover de onze gezien, waarvan Sander en Floor het heel schoon en gezellig vonden. Hier zijn we eerst heen gegaan en dit was ideaal, binnen ons budget en lekker schoon. Toch twijfelden we nog een beetje en daarom zijn we door gaan kijken naar andere hotels, waarna we op een heel leuk bungalowparkje op het strand stuitten. Het enige probleem was dat we niet konden boeken voor morgen en de enige optie was ook al voor vannacht te betalen. Na heel lang wikken en wegen hebben we toch besloten voor het eerdere hotel te gaan. We hebben Sander en Floor opgehaald op het strand en die hebben ook een kamer in dat hotel genomen. Daarna konden we éindelijk uitrusten en zijn we even lekker de zee in gegaan en hebben we op het strand gelegen. Het was inmiddels half 1 dus we hadden ook wel trek, we hebben bij een strandtent lekker pancake en hamburger gegeten. Op het strand haalden we bij een leuk barretje een Orange juice, hele dag beetje gerelaxed en gezwommen. We zijn samen naar een mini strandje gezwommen wat langs het eiland ligt en hebben daar over heen gelopen en hele grote krabben en vers fruit in bomen gezien. Je kan je gewoon haast niet voorstellen dat je op zo'n mooi eiland bent/mag zijn. We zijn daarna terug gezwommen, ik heb nog een Snickers milkshake gehaald en daarna zijn we weer lekker op het strand gaan liggen. Omgekleed op de kamer en daarna met Sander en Floor gaan avondeten aan de andere kant van het eiland, tenminste, dat was de bedoeling.. We namen het BBQ menu, waarbij Jeff, Floor en ik prawns namen en Sander een Barramundi. Na een uur kregen Floor en ik onze garnalen en dit was heel lekker. Dat van Jeff en Sander kwam maar niet, na ander half uur nog steeds niet. Meermaals gevraagd, het stond nog in de keuken. Uiteindelijk gaven we het op en toen zeiden ze dat ze de bestelling aan de verkeerde tafel hadden gegeven. Vaag verhaal. We hebben de bestelling maar geannuleerd en kregen een discount, wat er op neer kwam dat de jongens hun drankjes gratis kregen. Snel naar het andere strand gelopen, waar Jeff en Sander bij de Oh La La bar heerlijke pizza's hebben kunnen bestellen. Vervolgens nog even gekaart en daarna met een shisha op het strand gaan zitten. Heerlijk zitten kletsen bij een vuurtje en gechilld. Op een gegeven moment kwamen de Nederlandse meiden erbij zitten en we waren best wel moe dus toen zijn we naar de kamer gegaan. Morgen moeten we verhuizen naar een ander hotel dus lekker weer een beetje uitslapen, spullen pakken, verhuizen, ontbijten bij dat hotel en dan weer het strand op. Overmorgen maken we de snorkeltocht! Heel veel liefs van ons xxxxxx

• 15 Augustus 2014 - 19:52

Abu Mizo:

Hoi Fenk en Jeff,

Goede berichten !! Wat een vreemde dingen eten jullie !! (snickers milkshake)
    Eten jullie ook wel eens lokale gerechten ??
    Hier alles nog steeds prima - wel erg moe maar ja !!

Groetjes van ons en veel plezier nog !

P+M

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013