Pulau Tioman Dag 2: Haaien! - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Pulau Tioman Dag 2: Haaien! - Reisverslag uit Pulau Tioman, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Pulau Tioman Dag 2: Haaien!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

06 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Tioman

We gingen vanmorgen om 8:15 op om een snorkeltocht te maken. Eerst even ontbeten, helaas vandaag geen scrambled eggs :( dus lekker geroosterde broodjes met boter en suiker en jam. Daarna hebben we op de kamer onze duikspullen gepakt en begonnen we, na weer een pokken eind terug gelopen te hebben naar onze kamer omdat we de bon waren vergeten, aan onze tocht door de jungle.
Ging deze keer wat relaxter dan gisteren, geen enge beesten. We kwamen aan bij waar we de boot op zouden gaan, en daar zaten nog twee Duitse mensen, een stelletje, te wachten. Hierna sloten er nog twee Duitsers aan. We vertrokken al gauw en gingen naar de eerste snorkelspot, een rotsformatie in de zee, wel een hele hoop vissen gelijk in één keer. Stukje gesnorkeld, stroming was wel heftig dus niet te ver gegaan. Na een half uurtje gingen we de boot weer op om door te varen naar Pulau Tulai, waar Expeditie Robinson is opgenomen. Echt super vet, echt een bounty eiland met een kristalheldere zee. Was prachtig om te zien. Eerst een stuk gesnorkeld en daarna een eindje over het eiland gelopen en foto's gemaakt. Boot weer in, op naar Salang voor de lunch. We hebben bij een strandtent gegeten met gebakken rijst met ananas (ik) en een kipsandwich (jeff), lunch was niet bij de prijs inbegrepen. Na nog even door Salang gelopen te hebben en een grote varaan gezien te hebben, gingen we weer het bootje in, waar we er uit werden gegooid bij "Shark Point". Dat was wel even schrikken, wist niet dat we dat gingen doen. In ieder geval een mooie plek met prachtig felblauw koraal en een ondiep zwemgedeelte. Jeffrey zei meteen: volgens mij zitten ze hier wel, zo ziet het er ook op filmpjes uit. Ik was alweer doodsbang, maar na een tijdje nog geen haai gezien, alleen aparte vissen en heel veel kwallen. Op een gegeven moment trok Jeffrey me aan mijn arm en ja hoor, de eerste haai was gespot. Een black tip reefshark van zo'n 60-70 cm op zo'n 10 meter afstand. Zijn dus kleintjes en doen verder niks, maar wel een beetje eng. Ik werd helemaal gek van de kwallensteken (we zitten nu allebei onder de rode vlekjes van de steken..) en wilde graag terug. Jeffrey nog niet, dus de compromis was: wel terug, maar dan langs het gedeelte waar we de haai hadden gezien. Na een eindje zwemmen zag ik iets in mijn ooghoek en het was nog een haaitje. Gelijk jeff gehaald, en later zaten er nóg twee onder ons. Toen was het wel weer genoeg geweest voor me en zijn we de boot weer op gegaan. Daar zei de meneer dat er een eindje verderop schildpadden zitten, dus weer het water in gesprongen en gaan zwemmen. Jeffrey zag toen nog een haai, ik was te ver weg dus heb hem niet gezien. Vond ik niet zo erg, want jeff zei dat deze nog groter was. Schildpad helaas niet meer gezien. Daarna voer de boot ons terug naar huis. Afscheid genomen van de Duitsers en nog even op zoek gegaan naar een restaurant. Daar hebben we een pancake met ijs gegeten en zijn daarna begonnen aan onze tocht terug door de jungle. Onze klimschoenen komen echt super goed van pas! Tijdens het wandelen hoorden we aapjes, en er kwam er op eens één vlak bij ons zitten, jeff heeft er foto's van gemaakt. Zo super bijzonder is dat, Blijdorp alleen dan in het echt, in het wild. We kwamen aan bij het hotel en wilden de was ophalen maar wegens watertekorten op het eiland moest het met de hand worden gedaan en was het nog niet klaar. We zijn beiden enorm verbrand dus even aftersunnen en toen is jeff gaan slapen voor een uurtje en ik gaan lezen. We hebben beneden gegeten en dat was lekker, sunny burger (cheeseburger met patat) ging er goed in na deze dag. We hebben nog een toetje genomen (ijs voor mij en een ijscoupe met fruit voor jeff) en zijn daarna naar boven gegaan. We hebben inmiddels buren dus het is iets levendiger nu. Morgen een relax dagje. Dikke kus!

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013