Eiland hoppen in Phang Nga Bay, Phuket. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Eiland hoppen in Phang Nga Bay, Phuket. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen in Phang Nga Bay, Phuket.

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

26 Juli 2013 | Thailand, Phuket

Na een heerlijke nachtrust met eindelijk weer airconditioning (in de jungle en in Kanchanaburi wordt airco afgeraden en ventilatoren aangeraden in verband met het te grote verschil in temperatuur) ging om 7:00 de wekker. We waren net klaar met aankleden toen er op de deur werd geklopt: de taxi was al gearriveerd bij het hotel. Bijna een half uur te vroeg dus flink gehaast en snel ingestapt. We moesten nog meer mensen op halen en daar hadden we weer veel geluk mee: een groep veel te vervelende Hindoestanen die keihard muziek uit hun telefoontjes gingen afspelen. De chauffeur was een super aardige man maar we zaten niet op ons gemak in de taxi: de benzinemeter stond toen we weggingen al onder het laatste streepje en bijna voorbij de letter E... Ook kreeg hij soms wat stuiptrekkingen en lag hij ineens met zijn hoofd op het stuur maar het was een lieve man. Toen we aankwamen bij de pier kregen we een blauw bandje en moesten we wachten tot we naar de boot mochten. We gingen met zo'n 45 man aan boord, dat was prima voor de grootte van de boot. We werden heel vriendelijk verwelkomd door jonge knullen die echt hun best deden ons een geweldige dag te bezorgen. Ze legden veel uit en we konden onbeperkt water en sap pakken, evenals koekjes en fruit maar dat was snel weg omdat er veel gehamsterd werd. Na het uitdelen van waterdichte tassen die we kosteloos mochten lenen en een korte boottocht kwamen we aan bij Panak Island, waar we in een kajak mochten stappen om de Diamond Cave in te gaan. De kajak wordt bestuurd dus je hoeft eigenlijk alleen maar foto's te maken maar vooral te genieten. Wat hebben we het getroffen met het weer, het was echt prachtig en er was haast geen wolkje aan de lucht. Dat is zeer bijzonder voor deze tijd van het jaar aan deze kant van Thailand. We zijn de Diamond Cave in geweest en op een gegeven moment wordt het enorm donker in de grot, dus de zaklampen werden tevoorschijn gehaald. Toen we de lamp naar boven richtten schrokken we flink: er hingen super veel vleermuizen aan de grot! We hebben niet te gek gedaan gezien we in een kano zaten maar we vonden het wel een beetje eng. Na nog langs de kliffen gevaren te hebben en de bestuurder van de kajak een fooi gegeven te hebben zijn we weer terug aan boord gegaan. Na een kwartier kwamen we aan in Hong Island, waar we weer de kajak in gingen en eerst weer een grot van binnen bekeken, deze was een stuk minder dan Diamond Cave. Daarna zijn we onder rotsen door naar een soort binnenplaats gevaren, dat was echt prachtig. Weer wat rondgedobberd en toen weer de boot op, na weer een fooitje voor dezelfde bestuurder van de kajak gegeven te hebben want we vonden hem zo lief. We gingen nu richting James Bond Island, het eiland waar de film The man with the Golden gun is opgenomen. Eerst kregen we nog een heerlijke lunch, bami en veel meer: kipkluifjes, uienringen, kip, visfilet, heerlijk vers. Allemaal inclusief in de prijs. Toen we in de buurt kwamen van James Bond Island merkten we het al meteen: duizenden toeristen voor één (of in sommige gevallen wel twintig) foto van de uit het water rijzende steen uit de film. We zijn naar de plek gegaan, hebben een foto gemaakt en zijn daarna de rest van het eiland gaan verkennen, waar geen kraampjes stonden.
Toen we op de boot zaten te wachten die ons naar de grote boot zou brengen kwam er een verlegen Chinees meisje van een jaar of twintig op ons af voor een foto. Wij wilden wel een foto van haar maken maar ze wilde juist met ons op de foto. Ze vond ons 'beautiful' en hebben dus maar even vrolijk geposeerd (Jeffrey deed zelfs mee met de kenmerkende 'Peace' trend die alle Chinezen blijkbaar het einde vinden). We snappen het echt niet, het is nu al de derde foto. We vragen ons ook echt af wat ze nu met die foto gaat doen haha. Eenmaal op de boot kregen we koude verfrissingsdoekjes en gingen we naar de volgende stop: Lawa Island. Hier zouden we lekker kunnen zwemmen. Toen we aankwamen kregen we echter ook te horen dat als we eenmaal op het strand waren we zelf konden varen in de kano's. Dat leek ons wel vet en ik bood aan op te gaan peddelen. Jeff lag lekker te genieten en ik ben even met al mijn krachten naar de boot en terug gevaren. Daarna zijn we lekker het frisse water in gegaan en hebben we een kwartiertje gezwommen, waarna we ons terug hebben laten varen naar de boot. Daar hebben we op het dek liggen zonnen tot we vertrokken. Het was nog een minuut of twintig naar de pier en daarna werden we door dezelfde meneer met dezelfde lege brandstof tank terug naar het hotel gebracht. Het was echt een geweldige dag met een perfect verzorgde tour, een enorme aanrader. Zeker met dit weer in dit seizoen, je betaalt één derde van de prijs maar krijgt precies dezelfde geweldige ervaring, hoewel dit ook wel weer een kwestie van geluk was. Na een snelle douche zijn we lekker gaan eten bij de Burger King en daarna naar een Mall gegaan en weer over Bangla Road bij Phuket Beach gelopen. Morgen zullen we weer weg gaan en de reis vervolgen naar het paradijselijke Koh Samui!

• 26 Juli 2013 - 19:45

Kees En Emmy:

Beste Fem en Jeff,

Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad !! We zijn erg benieuwd naar de foto's !!
    Goed ook om te lezen dat jullie weer voldoende kunnen eten en drinken.
    Gaat alles medische gezien goed ? (muggenbulten, opgezette voeten, misselijkheid etc.)

Geniet van het volgende reisdoel !

X P+M

• 29 Juli 2013 - 17:17

Jeffrey En Femke Schouten:

Hoi lieve papa en mama, foto's genoeg. Het zal een lange zit worden hahah. Medisch gezien gaat alles goed nu. Het reizen is leuk maar veel lopen eist ook zijn tol en scooter rijden ook haha ik mis jullie wel! hele dikke kus!

Verslag uit: Thailand, Phuket

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013