Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

25 Juli 2013 | Thailand, Phuket

Na een heerlijke slaap zijn we vanmorgen gaan ontbijten met scrambled eggs voor mij en Pad Thai (noedels met kip en ei) voor Jeff. Hoewel het prachtig weer was besloten we toch verder te gaan, we wilden niet nog een nacht alleen zijn. We hebben langs de fruitbomen gewandeld en wat foto's gemaakt en genoten van de jungle. Om 12 uur hebben we uitgecheckt en heeft 'papa' ons naar het busstation gebracht. Ze dachten dat de bus 12.30 ging, dit werd 13.20. Zo gaat dat een beetje in Thailand, maar we zijn er inmiddels zo aan gewend dat het ons ook niet meer zo boeit. De busrit naar Phuket was voor 4 uur rijden slechts 120 baht in een grote touring car. Na een half uur stopten we en kregen we een pauze om eten en drinken te halen waarna we weer doorgingen. We hebben lekker liggen slapen naast een vrolijke schizofrene man die 3 uur in zichzelf heeft zitten lachen en praten en kwamen aan op Phuket Bus Station. We liepen naar het informatie bord en het bleek dat de taxi naar Karon Beach 600 baht was.. een stukje van 20 km. Dikke maffiapraktijken dus. We dachten het station even uit te lopen om een meter taxi aan te houden, dit werd uiteindelijk een wandeling van 5 km in de middle of nowhere tot we maar in een restaurant zijn gaan zitten om te bepalen wat we nog gingen doen. Toen ik van een stoel afviel sprak de enige andere man in het restaurant die met een vrouw zat te eten ons aan over de goede keuze van het restaurant: het bleken de beste burgers van Phuket te zijn (de kok was opgeleid in Australië en inderdaad, het was heerlijk). De Nederlands sprekende maar Thais uitziende man bleek zeven jaar in Phuket te wonen nadat hij 40 jaar in Nederland een eigen tandartsen praktijk had gehad: het was inderdaad een kakker haha. We wilden eigenlijk de wandeling terug naar het station maken om naar Koh Samui te gaan maar de man bood ons een lift aan, zijn huis was voorbij Patong en wilde ons best mee laten rijden. Wonderen bestaan! We zaten er zwaar doorheen en waren hem echt super dankbaar. Hij heeft ons na het eten in zijn BMW (ik ga écht niet in zo'n Toyota rijden hoor) naar Patong gebracht, dan maar geen Karon Beach. We keken onze ogen uit, wat een contrast met de boomhut waar we gisteren in zaten! We zijn het eerste het beste hotel in gegaan en zitten in een prachtige grote kamer voor 500 baht per nacht. Na even op de kamer te hebben gechilld zijn we de hoofdstraat van Patong op gegaan, wat een drukte! Duizend mensen die je de ping pong shows weer willen aanbieden en veel hoeren. We wilden eigenlijk vooral naar Phuket om een kajak tocht te maken dus zijn we meteen naar reisbureautjes gaan zoeken. Eerst hebben we naar prijzen gevraagd en er bleek ruimte voor onderhandeling te zijn. We vonden een vrouwtje die gelijk vroeg wat de anderen wilde hebben en daar onder ging zitten. Na even overlegd te hebben zijn we naar haar toe gegaan en hebben we nog 600 baht korting gekregen, nadat de startprijs al met 1300 baht verlaagd was. We hebben nu dus morgen een dagtocht voor 1000 baht per persoon in plaats van 2900. Dat is leuk afdingen, haha. We zijn nog even rond gaan lopen en zijn nu in onze kamer. Morgen moeten we weer vroeg op om de hele dag langs allemaal eilandjes te gaan zoals het James Bond Island (Man With The Golden Gun) en Phangna Bay te bevaren met de kajak.
We hebben er zin in! Welterusten!

• 25 Juli 2013 - 21:19

Kees En Emmy:

Beste Fem en Jeff,

Boffen met zo'n kakker en natuurlijk ook met een "papa" op locatie.
    Voorzichtig met kajakken en natuurlijk alle pingpongers.
    Veel plezier morgen en welterusten !!

P+M

• 26 Juli 2013 - 00:51

Mike:

Goed bezig altijd handig je eigen tandarts en prive chauffeur....... ...
    ping pong is het nieuwe balletje balletje. jullie worden nog eens goede onderhandelaars hahah echte hollanders he geen cent teveel....

vergeet je zwembandjes niet he

leuk hoor het eiland van 007 de goud prijs staat goed in ieder geval
    cheers

• 26 Juli 2013 - 12:11

Loes:

Hoi Lieve Femke en Jeffrey
    kon me niet meer inhouden wat een geweldige verhalen ben zo trots op jullie
    En ik moet het nu weten na al die fruit verhalen .... hebben jullie die stinkvrucht al gevonden ??? die beroemde doerian
    diike x

• 26 Juli 2013 - 13:41

Jeffrey:

De doerian hebben we wel gevonden, maar (nog) niet gegeten. Ze snijden namelijk die vrucht in stukken en verpakken het. Vervolgens ligt het de hele dag in de zon. Niet zo'n smakelijk idee! Overigens vond ik het niet stinken, maar dat komt wellicht pas als je de folie er af haalt. We hebben in Khao Sok wel een vrucht gegeten die, als ik het goed begreep, een familie van de doerian scheen te zijn, rambutan. Dat was opzich goed te eten en had een zoete smaak. Verder hebben we in Khao Sok ook een zure vrucht voorgeschoteld gekregen waarvan ik de naam niet weet. Ook groeiden er in hun achtertuin limoenen, sinaasappels, koffiebonen en kokosnoten. Al met al veel gezien! Dikke kus terug!

Verslag uit: Thailand, Phuket

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013