Nachttrein en back in Bangkok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Nachttrein en back in Bangkok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Nachttrein en back in Bangkok

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

05 Augustus 2013 | Thailand, Chumphon

Alweer een tijdje niets geschreven, sorry. We hadden het ook zo druk! Na het laatste verslag is er weer een hoop gebeurd. We zijn op de dag van vertrek op Koh Tao lekker op het strand gaan liggen. Bij het ontbijt hadden we nog een leuke verrassing, de Coffee Corner had ons in plaats van 335 baht 835 baht terug gegeven. We kwamen er pas achter toen we weggingen dus konden er niks meer aan doen. We zijn om twee uur opgehaald en met een taxi naar de boot richting Chumpon (Thais: Chumporn) gebracht. Er waren nogal wat mensen die het eiland gingen verlaten, we stonden in een enorme groep stinkende toeristen te verbranden op het strand, waardoor we weer besloten in de VIP room op de boot te gaan zitten. Eenmaal in die ruimte was de airco niet echt heel erg denderend dus zijn we op het dek gaan zitten, waar we naar de mooie zee hebben gekeken en zaten te verbranden tot de toeters van de boot afgingen en het keihard begon te regenen. Zo snel en extreem kan het gaan in het regenseizoen. We zijn binnen gaan schuilen en toen het droog was weer naar buiten gegaan. Eenmaal aangekomen in Chumpon werden we met een grote taxi naar het treinstation gebracht, waar we eerst nog even naar de 7/11 (Thaise Albert Heijn) zijn geweest en daarna zijn we gaan eten bij Poemsap, een restaurantje wat amper de drukte van een lichting toeristen aan kan. Dit bleek wel toen wanneer Jeffrey zat te genieten van zijn Cheeseburger, mijn simpele Pad Thai nog steeds niet op tafel stond. Bij navraag was mevrouw het vergeten. Bestelling geannuleerd en weer terug naar de 7/11 gegaan waar je ook magnetron maaltijden, tosti's, noedels en hamburgers voor een prikkie kan kopen. Het wordt helemaal voor je klaargemaakt en voor mij was het bakje rijst met kip in knoflookjus maar 0,75 eurocent. Toen we op het treinstation aankwamen kwam de trein vrijwel meteen aanrijden, mijn bakje was net leeg. De andere treinen hadden veel vertraging gehad dus we waren heel erg blij. We hadden weer gekozen voor de ligstoelen en zaten op ongeveer dezelfde plek als de vorige keer, zij het dat de stoelen nu wel erg slecht waren (loszittende zitting etc) maar nog steeds helemaal prima. Deze rit ging een stuk sneller dan de vorige keer omdat we wat beter wisten wat we konden verwachten en makkelijker durfden te gaan slapen. De nacht was zo voorbij en om 6 uur kwamen we aan in Bangkok. Hier hebben we een taxi genomen op meter die ons voor nog geen 100 baht naar Khao San Road heeft gebracht, de wijk waar we de vorige keer ook zaten. Het hotel waar we wilden verblijven, hetzelfde als de vorige keer, zat helaas vol maar we zitten nu in een veel groter en mooier exemplaar voor minder geld. Geluk bij een ongeluk dus. We hebben ontbeten met brownie met softijs van de Burger King en een Frappucino van Starbucks en zijn daarna gauw nog even gaan slapen aangezien we doodmoe waren van de lange nacht. Na een uurtje gelegen te hebben zijn we gaan winkelen op Khao San en hebben daarna met twee andere meiden een taxi gedeeld naar de MBK. Terwijl we in de taxi zaten begon het echt keihard te gieten, ongelooflijk. Dit was echt een tropische regenstorm, was wel leuk om een keer gezien te hebben maar we zaten toch een beetje te stressen. Flitsen kwamen om de dertig seconden en de donderslagen kwamen aan een stuk door. We hebben geschuild onder het perron de Skytrain terwijl we het water binnen een mum van tijd zagen stijgen tot de stoeprand. De banden van de auto's waren gewoon weg in de plassen. Toen het minder werd zijn we snel naar boven de MBK (mega mall) in gerend waar we lekker hebben gewinkeld. De verdieping waar we aankwamen was net een Bijenkorf, maar daarna werd het een wirwar van eetkraampjes, luxe winkels en zaakjes met namaak artikelen.
We konden eigenlijk door de bomen het bos niet meer zien. Omdat we van alle opwinding behoorlijk honger hadden gekregen zijn we naar Food World op de zesde etage gegaan. Hier kun je geld op een pasje zetten en vervolgens uit een ellenlange rij kramen uit tientallen keukens kiezen wat je op je bordje wil. Wij eindigden bij een Chinees Fusion-achtig kraampje met Dim Sum en andere gerechten. Dit kraampje was zeer bekend om de goede haaienvinnensoep, die hebben wij echter overgeslagen en gekozen voor zoetzure kip met rijst (ik) en zoetzure kip met rijst en gebakken pork met saus en rijst (jeff). Echt super gegeten voor heel weinig geld. Daarna zijn we met een beetje zeuren vanuit mij eindelijk naar het ijswinkeltje gegaan wat ik op de heenweg naar Food World had gezien: Swensen's. Echt een walhalla met chocolade en koffie en oreo, was echt heerlijk. Toen we uitgewinkeld waren in de mall zijn we in een Tuk Tuk gestapt naar de Night Market in Patpong. Hier hebben we nog wat souvenirs gekocht en rond 10 uur zijn we naar het hotel gegaan. We moesten op tijd naar bed. Half 6 op voor de fietstocht van Co van Kessel!

Verslag uit: Thailand, Chumphon

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013