Angkor Complex Dag 1: De Grote Drie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Angkor Complex Dag 1: De Grote Drie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Angkor Complex Dag 1: De Grote Drie

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

27 Juli 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag gingen de wekkertjes om 7:30. We zijn ons snel gaan aankleden en als een speer naar een ontbijttentje gaan zoeken, want om 09:00 kwam de Tuk tuk meneer, die ons voor 15$ de gehele dag zou rond rijden. We hebben heerlijk ontbeten met een lekkere omelet met groenten en vers brood voor 2$ per persoon. Na het ontbijtje zijn we snel terug gegaan, hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar beneden gegaan, waar een andere Tuk Tuk chauffeur ons aan het opwachten was dan waar we mee hadden afgesproken. Hij had zijn broertje meegenomen om hem Engels te laten leren. Was verder prima natuurlijk, zij het niet dat hij nogal haastig was en super hard reed omdat hij rond 13:00 wel weer terug wilde zijn. Toen wij gingen uitleggen dat een pas voor twee dagen (drie dagen trouwens ook) 40$ kost dus wij wel op ons gemak wilden rondlopen, begreep hij het wel. In het wagentje reden we in +- 15 minuten naar het Angkor Complex. Hier moesten we een visitors pass kopen, waar een foto voor werd gemaakt. Die bewaren we als souvenir! Vervolgens reden we zo naar Angkor Wat. Eindelijk! Hier hadden we van gedroomd. Het was een schitterende en grote tempel, waar we helaas niet tot de top mochten omdat ik te bloot gekleed was (iedereen moest verplicht in tshirt en een broek). Dat zouden we de volgende dag dus doen. Na rondgelopen te hebben en vrij hevig lastig gevallen te zijn door de Cambodjaanse bevolking (er werd niet gewoon gevraagd of je wat te drinken wilde, maar vastgepakt en achtervolgd), gingen we weer op zoek naar onze tuk tuk chauffeur om naar de Bayon tempel te gaan. Deze tempel was echt supervet, met allemaal aapjes ervoor en olifanten op de weg er naar toe (geen wilde olifanten helaas..). De tempel is opgebouwd uit grote stenen in de vorm van gezichten, echt super vet. Aan deze tempel zat nog een andere tempel verbonden, die een beetje verborgen lag in de jungle. Vervolgens gingen we naar de Tomb Raider tempel (Wat Angkor Thom), na onze tuk tuk chauffeur kwijt geraakt te zijn maar weer gevonden te hebben. Onze chauffeur vroeg of het tijd was voor de lunch. We werden afgezet bij een super duur restaurant waar hij duidelijk afspraken mee had. Hier hadden we geen zin in, dus zijn gaan lopen naar het complex. Dit is de tempel die je op de plaatjes ziet, met de boomwortels die door de stenen heen groeien etc. Was ook supervet om te zien! Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel. We waren de man zo beu dat we besloten de volgende dag zonder hem naar het complex te gaan. Dit begreep hij niet helemaal, maar wij vonden het wel goed. We hebben netjes betaald en daarna zijn we nog even de stad in geweest om geld te wisselen en een sapje te halen. Na het douchen op de kamer zijn we gaan eten bij een Khmer restaurant, waar ik een uitgeholde ananas had met kip en zoetzure saus en gekookte rijst en Jeffrey een Cambodjaanse curry met gekookte rijst. Het was echt super lekker traditioneel eten. We zijn nog wat rond gaan lopen en regelden een nieuwe tuk tuk meneer, die inclusief water precies hetzelfde vroeg. Hij kwam heel vriendelijk over dus we gingen snel akkoord. Hij zou ons de volgende dag om 9:00 ophalen bij ons hotel. Hierna was het de bedoeling dat we een terrasje gingen pakken maar ik voelde me opeens zo beroerd dat we naar de kamer zijn gegaan. Hier zijn we op tijd naar bed gegaan om de volgende dag weer fit te zijn voor het Angkor Complex: The big tour!

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013