Bangkok Dag 2: Back at Wat Arun - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Bangkok Dag 2: Back at Wat Arun - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Bangkok Dag 2: Back at Wat Arun

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

24 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we na maar één uurtje nadat de wekker ging gaan ontbijten. Daar waren we blij om, want vorig jaar hadden we ons flink verslapen door de jetlag: wekker 09:00 en opstaan om 15:30. We zijn bij een straattentje gaan eten waar we superlekkere sandwiches en pancakes hebben gegeten. Jeff heeft een foto gemaakt voor het Cambodjaanse visum en we zijn daarna gaan wandelen naar de Chao Praya River Boat. Hier hebben we de boot gepakt naar Wat Arun, omdat we dat vorig jaar wel leuk vonden. Ik was "te bloot" gekleed dus moest een sarong huren: was een beetje dom want ik had er zelf nog één in mijn rugzak. We hebben de tempel weer helemaal tot boven beklommen en dat was weer genieten. Daarna de boot terug naar onze pier gepakt en we zijn toen naar Khao San Road gelopen. Hier wilden we euro's omwisselen in Amerikaanse dollars, maar dit was helaas niet mogelijk. We hebben dus euro's ingewisseld voor Thaise baht, wat daarna weer werd terug gekocht voor dollars. We hadden Amerikaanse dollars nodig omdat we morgen zullen vertrekken naar Cambodja. De reis duurt zo'n 8 uur, dus vroeg op en op tijd naar bedje. Eerst met een grote bus naar de grens, daar ons visum regelen en dan met een andere bus naar Angkor Wat, het bijzondere tempelcomplex van Cambodja. Hier zullen we een paar dagen vertoeven en daarna vertrekken we naar de Cambodjaanse hoofdstad Pnomh Penh. Zover is het nog niet, eerst even avondeten in Bangkok en daarna gaan we met de taxi naar Pat Pong, waar een grote night market is. Nu even lekker op het terras bij het hotel. Tot morgen! Liefs xxx

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013