Genieten op Koh Pangnan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Genieten op Koh Pangnan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Genieten op Koh Pangnan

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

29 Juli 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Toen we aankwamen in het Amaresa Resort & Spa hebben we de kamer bekeken alvorens te bevestigen, maar toen we terug kwamen hadden we een andere kamer gekregen. Ik was natuurlijk bang dat die kamer minder was en wilde ook die weer zien. Ik heb er nog nooit zo naast gezeten, want dit huisje was echt een juweeltje. We hebben een eigen onderverdieping met een soort keukentje van natuursteen en daarachter een schommelbank met tafeltje wat een soort woonkamer is, helemaal open en van hout. Als je de trap opgaat kom je bij het tweede zitje met een ligbank met prachtig uitzicht op de zee en de rotsen en bergen. We hebben strand kleding aangetrokken en zijn lekker naar het grote strand gelopen, Sunset Beach, waar ook de beruchte Full Moon Party plaats vindt. Het is een prachtig wit strand met een mooie rustige zee. Het was ook heel schoon en erg rustig, wel veel Nederlanders. We zijn rond vier uur terug gelopen en hebben nog even op de zitjes gezeten bij onze bungalow. Na een douche zijn we weer terug gegaan naar de stad, de man van het hotel heeft ons gratis gebracht. Na een lekker diner bij een restaurant met een enorme kaart en beangstigend snelle service zijn we een cocktail en een biertje (het enige echte Thaise Chang bier) op het strand bij een bar met wat vieze vrouwtjes die ons buckets wilde verkopen zijn we weer terug gaan lopen over de donkere weg naar het hotel. We zijn lekker onder de klamboe in slaap gevallen en werden heerlijk uitgerust weer wakker. Toen ik op het balkon wakker aan het worden was zag ik ineens de bomen bewegen en heb Jeffrey gehaald: allemaal apen! Hartstikke dichtbij maar wel op veilige afstand, was leuk om te zien. Qua beesten kom je hier niks tekort: Jeffrey had ook nog een slang gezien op de trap naar het restaurant van het resort en het stikt hier van de salamanders. We zijn gaan ontbijten in de stad met brownies van de bakker en pizzabroodjes van de 7/11. Daarna zijn we een scooter gaan huren en het eiland gaan verkennen. Het eiland is echt een paradijs, maar het rijden was wel wat eng, mede door de afdalingen waarbij het lijkt alsof je een afgrond in rijdt en hele stijle bergen met een bocht als je boven komt (even toeteren zodat de tegenligger weet dat er wat aankomt). Na een uurtje rijden kwamen we aan op Koh Ma, een prachtig eiland met aan twee kanten zee van het strand. We zijn gaan snorkelen en hebben mooie vissen gezien, hoewel we het zicht troebel vonden en het water laag (wij zijn de mooie baai van Egypte gewend). We hebben lekker wat gegeten bij een strandtent en zijn aan de rit terug begonnen. Het was jammer dat we een scooterongelukje kregen waar we allebei flink wat pijn aan hebben over gehouden maar we hebben dit paradijselijke eiland wel op een unieke wijze ontdekt. Het is echt een droom eiland met prachtige zee, veel dieren en veel groen, naast natuurlijk het geweldige weer. Na het afhandelen van het scooter huren zijn we naar het resort gegaan waar de lieve mensen onze wondjes schoon hebben gemaakt en daarna weer naar de stad gegaan. Wegens de late lunch en de schrik hebben we geen honger gehad en niet gegeten maar we zitten nu heerlijk op het strand, waar we genieten van een vuurshow, muziek en lekker drinken. We hebben een super dag gehad! Morgen blijven we nog op Koh Pangan en daarna gaan we door naar Koh Tao. Ik vind het echt super jammer dat we nog maar iets meer dan een week hebben: dit land is zo bijzonder en heeft zo ontzettend veel te bieden, we willen nog lang niet gaan. We vinden het echt bijzonder dat we al deze schoonheid hebben mogen zien en gaan dan ook zeker weten weer terug naar Thailand. Voorlopig nog even genieten van Thailand en het samen zijn op dit mooie eilandje! Bedankt dat jullie al onze verhalen lezen en lieve reacties plaatsen. We missen jullie ouders! Xxx

• 29 Juli 2013 - 20:34

Kees En Emmy:

Beste Fem en Jeff,

Mooi verhaal maar we zijn natuurlijk nog wel een beetje geschrokken van het scooter ongeluk(je).
    We hopen dat de pijn te doen is en alle administratie goed afgehandeld kan worden.
    Fijn dat jullie genieten van het eiland en van elkaar !!
    Blijven doen en wel voorzichtig he ??

XX P+M

• 30 Juli 2013 - 05:37

Jeffrey En Femke Schouten:

Wij ook nog steeds geschrokken maar laatste factuur is binnen dus we proberen het nu een beetje te vergeten. Wel weer betadine op de lakens gekomen ondanks dat ik op een handdoek sliep dus even naar de wasserij gebracht. We slapen hier nog een nachtje en doen vandaag niet te gek ivm het schoonhouden van de wonden. Spreek je gauw weer xxxxxx

• 31 Juli 2013 - 16:19

Loes:

Hoi saampjes hoop dat alles goed gaat na het ongelukje niet teveel bloederige plekken
    Ik begin jullie ook wel een beetje te missen hoor :-)
    Wilde jullie ook nog wat goed nieuws doorgeven kreeg net te horen op de radio dat koning
    Bhumibol morgen 01-08-2013 na 4 jaar in het ziekenhuis te hebben gelegen naar huis mag hahahaha
    Dat zal een feest geven daar . xx

• 31 Juli 2013 - 16:36

Jeffrey En Femke Schouten:

Hoi schoonmoeder, gaat wel goed hoor, nog wel stijf en zeer maar we hebben geen bloedplekken meer, het begint dicht te trekken maar houden het nog wel goed schoon. Wat een feest met Bhumi hahahah ben benieuwd of we er wat van merken. Xxx

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013