Reisdag 2: Van Siem Reap naar Phnom Penh! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Reisdag 2: Van Siem Reap naar Phnom Penh! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Reisdag 2: Van Siem Reap naar Phnom Penh!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

29 Juli 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag stond er weer een reisdag op het programma. We zijn na een heerlijk ontbijtje opgehaald door de tuk tuk om 10:00, waar voor we op ons gemak alle laatste spullen konden inpakken. Binnen een kwartier waren we bij de tuk tuk die ons naar Phnom Penh zou brengen. Dat heeft hij gedaan, de manier waarop is er alleen één die ik niet graag over zou doen. De route tussen de twee backpack bestemmingen bestaat namelijk enkel uit onverharde wegen, van zand (rood), dat enorm opstuift. Onze chauffeur leek wel van de Kamikaze-club en reed overal, behalve op de rechter rijstrook. In de berm, om de rechter weghelft van de linker rijstrook, helemaal op de linker rijstrook, spookrijdend, tussen de twee stroken in, je kunt het zo gek niet bedenken. Wat een ellende. Normaal slapen we prima in een bus/minivan, maar dit is was echt drama. Het scheelde niet veel of de hele bus had een whiplash van al het gestuiter en gebonk door de bus heen. Gelukkig kwamen we om half 6 eindelijk aan in de hoofdstad, waar we voor 3$ de tuk tuk namen richting het beoogde hotel. Na een hoop gedoe waarbij eerst gezegd werd dat de kamers vol waren en toen weer niet, werd ons eindelijk een Kamer toegewezen die heerlijk groot en luxe is met allemaal gratis toiletspulletjes en een goed werkende airco en Wi-Fi enzo. We zijn weer helemaal tevreden! We wachten nu nog even op de kamer tot we naar de Riverside kunnen gaan. Hier gaan we lekker eten en chillen. Morgen meer! xxx jeffem

• 29 Juli 2014 - 21:45

Abu Mizo:

HOi Femke en Fredsje,

Vanuit Egypte onze groetjes. Leuk om te leen wat jullie allemaal doen.
    Wel eng zo'n busrit ! Doe voorzichtig en bij problemen op tijd nar dedokter,
    Veel plezier met jullie verdere trips !
    \
    Gr. P+M+K+C

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013