Koh Pangnan en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Koh Pangnan en Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Koh Pangnan en Koh Tao

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

01 Augustus 2013 | Thailand, Koh Tao

Eergisteren hebben we het in verband met het ongeluk rustig gehouden en zijn we, na eten te hebben ingeslagen bij de 7/11 en de lakens en handdoeken die onder de betadine zaten ingeleverd te hebben bij een klein wasserijtje, lekker bij het hotel gaan zonnen op een prachtig plekje waar je uitzicht had over de hele baai. Was wel grappig, ik hoorde bosjes bewegen en ging zoeken, kwam er een grote varaan uit gekropen. Die beesten zijn echt nog snel! Ze komen ook erg dichtbij. We hebben lekker liggen genieten en zijn daarna weer het stadje in gegaan waar we gegeten hebben (heerlijke Pad Thai) en daarna weer op het strand hebben gezeten en gedronken. De volgende dag zijn we nog even naar het stadje gewandeld om eten en drinken te halen en daarna hebben we uitgecheckt waarna de lieve jongen van het hotel ons even naar het ophaalpunt heeft gebracht. Omdat het een beetje lang duurde stelde hij voor ons zelf naar de pier te brengen maar net op dat moment kwam de vrouw van de taxi aanrijden. De mensen van het hotel waren echt zo super lief! We komen er graag terug. We kwamen aan bij de pier en moesten nog even wachten tot we de boot op konden. Het kaartje dat we kochten was voor buiten op het dek, dus wij hebben voor een klein bedrag extra een stoel in de VIP lounge geboekt. Hier hadden we airco en gewoon stoelen in plaats van houten planken. En wie zaten er bij ons op de boot.. de Duitsers! Die hadden we op Phangnan niet meer gezien en omdat ze alles te duur vonden gingen we ervan uit dat ze allang weg waren. Tijdens de tocht die anderhalf uur duurde begon het te regenen dus we waren blij dat we binnen zaten. Eenmaal aangekomen op Koh Tao hebben we een taxi genomen naar Sairee Beach en zijn we met de backpacks hotels afgegaan om iets te vinden voor een redelijke prijs. Van tevoren op Booking hadden we alleen dure hotels gezien maar gelukkig viel het hier mee: we zitten weer in een bungalow aan het strand voor slechts 500 baht. Na even door het centrum gelopen te hebben zijn we op de kamer gaan zitten waarna we zijn gaan eten bij een groot restaurant, waar we voor 130 baht per persoon voorzien waren van een grote beefburger, patat en cola. We zijn nog een wandeling gaan maken en daarna gaan slapen want we waren doodmoe. Vandaag voelde ik me niet zo lekker maar na het ontbijt bij een koffiebar met heerlijke chocoladebroodjes en muffins zijn we toch weer een stuk gaan lopen om de omgeving te verkennen. We zijn nog heel even terug gegaan naar de kamer waar ik een uurtje geslapen heb en daarna wederom gaan lopen. We zijn even op het strand gaan liggen (minder strand dan het perfecte bounty eiland strand van Pangnan), hebben geluncht (brownie dit keer) en zijn daarna naar de kamer gegaan. We hebben gegeten bij een heel relaxed restaurant aan zee met mooi uitzicht met heerlijke pizza die je zelf kon samen stellen voor maar 150 baht. We hebben ook een snorkel excursie geboekt voor morgen: dit eiland staat bekend om de geweldige riffen en de mooie zee. We gaan naar vijf plekken om te snorkelen en lunch en drankjes zijn inclusief voor 750 baht: helemaal prima. Scooter huren hadden we niet zo veel zin in na wat er was gebeurd en een quad is bijna even duur als een volledig verzorgde excursie dus de keuze was gauw gemaakt. Morgen dus weer vroeg op en tussen de black tip reef sharks zwemmen: spannend!

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013