Pulau Pangkor dag 5: laatste dag geteld - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Pulau Pangkor dag 5: laatste dag geteld - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Pulau Pangkor dag 5: laatste dag geteld

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

02 Augustus 2016 | Maleisië, Pulau Pangkor

Vandaag een bewogen dag gehad. Bij het opstaan waren we nog al van de kaart, aangezien het 's nachts keihard had geregend was Jeff uit bed gegaan om de spullen binnen te halen en ook ik was meermaals wakker geworden. Toen we bij het buffet kwamen, was het gesloten. We dachten dat we gek werden en dat het al 10.00 was geweest of voor 8.00, maar bleek dat er te weinig gasten waren voor het buffet. We mochten dus lekker van de kaart eten. Veel beter, want zoals jullie hebben kunnen lezen vond ik het buffet weinig aan. Naast de rijsttafel was er alleen maar toast met mierzoete jam waar je na 3 dagen eten spontaan suikerziekte van kreeg en cornflakes met melk. Dus we hebben heerlijk toast met scrambled egg, French Toast en cake en watermeloen gegeten als ontbijt. Na het ontbijt wilden we nog een x naar het verborgen strand waar de Chinese Tempelman ons bij het excursietje van gisteren op wees. We waren daar gisteren ook al wezen kijken, maar het water was te hoog om te kunnen liggen op het strand. Je moet eerst door een junglepad. We waren op slippers dus je voelt je niet heel chill, maar na ongeveer 10 minuten kwamen we aan op een rotsstrand. We hadden een mooi uitzichtje over het eiland en zagen in de verte nog een stuk zandstrand, waarvoor we nog een eind moesten lopen. We bedachten dat we daar wel zin in hadden, dus na een hoop gelach en na een paar filmpjes gemaakt te hebben, begonnen we aan de klim over de rotsen omhoog. Een iets andere en moeilijkere klim dan op de heenweg, waarbij ik Jeffrey voor de grap vroeg of dit wel verzekeringsproof was, want die puntige stenen op slippers klommen niet heel fijn. Uit mijn ooghoek zie ik iets voorbij glibberen, een slangetje dacht ik in eerste instantie van zo'n 20-30 cm. Beetje paniekerig spring ik omhoog. De rotsen waren bedekt met bladeren dus voelde niet fijn. Tot Jeffrey, die voorop ging, een enorme sprong maakt waarbij hij zijn slipper verliest: Fem: hier zit écht een slang. In de boom op nog geen halve meter van zijn hoofd zit een felgekleurde slang van meer dan een meter, en we zijn allebei gelijk klaar en willen terug (Femke, half huilend: jeffreyyyyyy ik wil dit niettttt). Ik heb naar Jeff zijn slipper gegooid en hij is met een boog om de slang heen gelopen naar een plek waar hij weer naar beneden kon. Heb hem zijn telefoon aangegeven zodat hij een foto van de slang kon maken. Hij dacht dat hij niet gevaarlijk was, ik wel door de kleur en de kop. We wilden het even aan een local vragen en met een foto ging dat wat makkelijker. Eenmaal terug op het rotsstrand konden we er wel weer om lachen en was de ergste schrik er wel weer vanaf. We stonden een beetje te kletsen toen Jeff zei femke niet schrikken er komt een aap het eiland op. Ze kwamen uit de richting van de jungle waar wij heen moesten, en het strand was maar heel klein. We wachtten dus een beetje op een veilige afstand, tot één van de apen echt met een rotvaart op ons af komt rennen. Ik weer hysterisch, de zee in gerend, en Jeff klaar met een fles water om aan te vallen. Gelukkig rende hij voorbij en de aap die erachter aan kwam ook. Terug door de jungle hebben we niks meer gezien, maar toen we aankwamen op het gewone strand zaten er weer allemaal apen. Bij Nipah Deli hebben we aan de eigenaar gevraagd wat voor slang het was. De vrouw zei dat het een Temple snake was, de slang die het eiland beschermd. Beetje zweverig, en daarom riep ze de man erbij die veel over slangen wist. De man zei dat het een Viper was, een hele giftige slang. Hij schijnt altijd op dezelfde plek te zitten, en op die plek waren we gisteren dus ook!! Een vriend van hem Is er een x door gebeten en die raakte in de ambulance in een coma. Daarna heeft hij nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Bizar hoe anders dit heeft kunnen aflopen. Na even Google vonden we de slang. Het gaat om een Wagler Lanspuntslang. Wagler's lanspuntslang (Tropidolaemus wagleri) is een giftige slang uit de familieadders (Viperidae) en de onderfamilie van de groefkopadders. Ze bevinden zich voornamelijk in bomen en hebben als hulp bij het klimmen een grijpstaart. Als een prooi voorbijkomt of als de slang gestoord wordt is zij in staat tot snelle uitvallen. Het gif van de soort zorgt voor sterke bloedstolling en kan ook voor mensen schadelijk zijn.

Heel eng. Toen we terugliepen in de richting van het hotel om een ijsje te halen (we hadden patatjes gegeten bij Nipah Deli), hoorden we opeens gekraak in een grote boom en toen een slangenstaart langs een boom in het water glijden. Weer een hartaanval, bleek een Varaan te zijn. Pffffff even genoeg dieren voor vandaag. Daarna terug naar het strand en hoera, weer achtervolgd door de honden die hier op het strand lopen. Verder weer apen in de bomen waar we lagen. Toen we terugliepen aan het eind van de dag naar het hotel, moesten  we langs 20 apen die ons van alle kanten passeerden, van boven op de elektriciteitskabels tot voor ons op de weg. Beetje eng. Toen gingen we lekker in het zwembad. En hoera, vlakbij het zwembad vliegen er drie Hornbills over en bleven de hele tijd zitten. Bij het ontbijt overigens ook al. Na het douchen zijn we weeer naar Nipah Deli gegaan, waar we lekker hebben gegeten. We wilden eigenlijk weg, maar namen toch nog maar een toetje en flats! Twee gekkos vallen naar beneden van de overkapping, vlak bij mij. Weer schrikken. Toen drinken gehaald en terug naar de kamer, waar ik dit verslag aan het typen was en Jeff lag te lezen. Horen we ineens dat er iets binnen zit. Weer een hartaanval, zit een grote Gekko binnen. Jeff de deur opengezet en weggejaagd. Nu zijn we er echt even helemaal klaar mee, lijkt hier de dierentuin wel...

Morgen gaan we richting de Perhentian eilanden. Dat betekent dat we vroeg opgaan, de boot nemen naar de Jetty van Lumut. Daar gaan we kijken wat er mogelijk Is aan vervoer. Waarschijnlijk gaan we eerst naar Kuala Lumpur, daar vertrekken de meeste bussen en daarna naar Kuala Besut. Daar is de Jetty naar de Perhentian eilanden, waar we van 4 tm 9 augustus zullen verblijven. We hebben er zin in. Ondanks al het dierengedoe genieten we namelijk echt volop van de vakantie! Veel liefs xxx van ons

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013