Pulau Pangkor dag 2: de boot gemist - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Pulau Pangkor dag 2: de boot gemist - Reisverslag uit Pulau Pangkor, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Pulau Pangkor dag 2: de boot gemist

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

30 Juli 2016 | Maleisië, Pulau Pangkor

's Ochtends vroeg zijn we naar Purnama Beach Resort verkast, wat een écht Resort is met een zwembad. Reden voor de verhuizing was het feit dat het nepresort verbouwd werd en we dus om 8 uur wakker gehamerd werden, maar vooral het feit dat de kussens beschimmeld waren en dat ik het maar een bedompt zooitje vond. We hadden al wat inlichtingen gedaan en Purnama Beach Resort was voor de prijs het beste. Met de backpacks daar naar toe gegaan, kregen een upgrade van de kamer en zelfs voor twee dagen gratis ontbijt. Heel chill. Het feit dat het slechts 3.75 duurder is dan de andere kamer maakt nog minder uit nu we hier zelfs een zwembad hebben!

Na de verhuizing zijn we snel gaan ontbijten en daarna naar de taxi standplaats gelopen, want we wilden naar Teluk Segadas (Segadas Beach). Dat kostte volgens de aanwezige chauffeurs 50 RM omdat de chauffeur op ons zou moeten wachten. We vonden dit vrij duur en bedachten ons dan maar een stukje verder te lopen toen we werden aangesproken door een man met een bootje die 50 RM vroeg voor een round the island tour, inclusief tijd om te snorkelen bij Pulau Giam, een mini eiland vlakbij. Duidelijk gevraagd of Teluk Segadas er ook bij zat, en hij knikte ja. Hij gaf ons ook nog de optie voor een grote overdekte boot voor 80 RM, maar wij vonden dit wel spannend. Toen zijn we in een aftands speedboatje gestapt. Eerst gingen we naar Pulau Giam. We vlogen haast uit het bootje door de snelheid en de golven, maar we waren er binnen een paar minuten. Hier gingen we snorkelen, maar het zicht was slecht dus waren er wel redelijk snel klaar mee. Toen we aan het wachten waren tot die vent ons weer zou ophalen, kwam er opeens zo'n grote boot, waarvan de bestuurder zei dat we met hem mee moesten. Eerst weigerden we, maar later dachten we achja het zal wel. De round the island tour strekte zich uit tot Turtle/Crocodile Rock, Monkey Bay, Coral Beach en dat was het wel. Het duurde misschien 20 minuten. Al met al waren we binnen een halfuurtje terug. Van ons werd verwacht dat we aan die nieuwe vent meteen even 50 zouden betalen, maar wij gaven aan dat we naar Teluk Segadas wilden. Hier wist hij niks van en zou zijn baas bellen. Deze verscheen, bleek de 1e meneer te zijn die zich plotseling niets kon herinneren van de afspraak. Wij vonden het allemaal best maar waren dan ook niet van plan wel te betalen. Uiteindelijk hebben we hem 30 gegeven. Hij bood daarna zijn excuses aan; dus wist dondersgoed dat hij fout zat. Daarna heeft Jeff een lekkere roti canai gehaald  (hartige pannenkoek met curry, beef, ui en nog iets) en ik een pannenkoek met chocolade. Hierna zijn we lekker op Coral Beach een boekje gaan lezen en hebben gezwommen. Pas laat teruggegaan naar het Resort, waar we nog even in het zwembad hebben gehangen en ons daarna klaar zijn gaan maken voor de avond. We hebben lekker witte rijst met chili kip gegeten  (ik) en nasi goreng pattaya (Jeff- nasi met ei, garnalen, kip en een saus). Kostte bijna niks. Na het eten zagen we bananen pancake, dat gebakken werd op palmbladeren. Ik heb het aan de honden op het strand gevoerd, want vond de smaak echt verschrikkelijk, alsof je gebakken gras op je pannenkoek had gesmeerd. Daarnaast zat het helemaal vol met kokos, vind ik ook niet super fijn. Daarom hebben we een lekker ijsje gehaald, waarna we op het strand nog een drankje hebben gedaan. Op de kamer hebben we nog wat gelezen voor het verloop van de reis en geconcludeerd dat we toch maar niet naar Taman Negara gaan. Het is vanaf hier te moeilijk qua reizen en we hebben eigenlijk te weinig tijd. Gaan nog wel wat anders verzinnen, of blijven lekker hier. Het is hier namelijk heerlijk! Miss you xxxxxx femke en Jeffrey

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013