Nog een week! - Reisverslag uit s-Gravenweg, Nederland van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Nog een week! - Reisverslag uit s-Gravenweg, Nederland van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Nog een week!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

08 Juli 2013 | Nederland, s-Gravenweg

Hoewel ik eerder schreef dat het aftellen begonnen was, begint het nu wel echt dichtbij te komen. Over een week gaan we!
Hoewel de voorbereidingen zeker Jeffrey veel tijd hebben gekost, hebben we echt enorm veel zin om het land te gaan ontdekken en te genieten van wat de avontuurlijke reis ons gaat brengen.
Na wat gedoe over de taakverdeling was het duidelijk: Jeffrey ging de reis plannen en deed al de research. Ik, die niet heel veel zin had in té veel te moeten plannen, heb alle hotels uitgezocht per plaats met prijs, uiteraard niet geboekt want we willen alles op ons eigen tempo doen.
Het is best lastig een reis te boeken met dingen die je wil zien en dingen die slim zijn om te omzeilen, want niet alleen is het in Thailand winter en dus ook het regenseizoen, ook verschilt het weer op de verschillende plekken die we willen bezoeken.
Aan de Westkust van Thailand bijvoorbeeld, rond Phuket en Kho Phi Phi is het heerlijk en prachtig, mits je niet in de zomer gaat. De zee is te ruig om veel te kunnen zien bij het snorkelen en er is veel overlast van het weer. De winkels op de eilanden zijn weinig open wegens gebrek aan toeristen en de veerbootjes varen zeer onregelmatig af, soms zelfs helemaal niet. Aan de Oostkust daarentegen is het juist "goed" weer, hoewel je daar ook in het regen seizoen zit.
Wegens de rugpijn die ik al een tijd heb en we het backpacken leuk willen houden (ook voor mij) hebben we besloten om de eerste week vooral steden te bezoeken en de laatste weken vooral te relaxen en rustigere excursies te ondernemen. Zo gaan we in de eerste week naar de "jungle" in Kachanaburi, blijven we natuurlijk ook een paar dagen in Bangkok en nemen we de nachttrein naar Surat Thani, waarna we naar het wildpark in Khao Sok zullen gaan. Hier zullen we ook meerdere dagen blijven en guided tours gaan boeken. In het Wildpark van Khao Sok zijn de volgende dieren te zien: de bamboe rat, luipaarden, olifanten, gibbons, tijgers, tapirs, schorpioenen, tarantula's, pythons, verschillende soorten cobra's en boomkikkers (http://www.khaosok.com/mammals.htm). Duidelijk is dus wel dat ik niet op mijn slippertjes zelf rond ga lopen door dat park, haha.
Ik heb het meeste zin in Koh Tao, dat zag er zo geweldig uit op de plaatjes. Koh Phi Phi met het supermooie strand uit de film The Beach met Leonardi diCaprio trekt ons ook heel erg, maar niet in dit seizoen (ook weer aan de Westkust). We gaan nog wel een keer in November. Inmiddels is het nu 3:31 en heb ik een heel overzicht voor onze oudertjes in elkaar gedraaid en is mijn lijstje hotels netjes geordend, time to sleep.
Binnenkort meer!
Liefs Femke

Verslag uit: Nederland, s-Gravenweg

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013