Singapore dag 2: meer sightseeing - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Singapore dag 2: meer sightseeing - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Singapore dag 2: meer sightseeing

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

28 Juli 2016 | Singapore, Singapore

Vandaag een erg leuke dag gehad. Behoorlijk uitgeslapen en nog langer op de kamer gezeten wegens een tropisch regenbuitje. Hoort erbij helaas in de tropen. Daarna zijn we weer naar People's park plaza geweest, waar we een goede bakkerij ontdekten en verrukkelijke broodjes hebben gehaald. We hebben ook wat Euro's omgewisseld naar Singapore Dollars, en vervolgens naar Maleisische Ringgits. Dit omdat er op de eilanden in Maleisië een slechte rate is, als je al kunt wisselen. Hier betaal je ook wel iets aan wisselkoers, maar boven de 200 S$ is het vrij gunstig, ongeveer 5 RM (= 1.25€). Daarna hebben we bij de bakker nog een broodje voor onderweg gehaald en zijn we gaan lopen naar de plek waar we vannacht de bus moeten nemen. Dit konden we helaas niet vinden, dus hebben we de metro gepakt naar Little India en besloten we maar gewoon een taxi te nemen. Little India lijkt weer een beetje op Azië zoals we het kennen, heel veel tentjes met heel veel troepjes en veel reclameborden langs de weg. Je merkt alleen wel echt dat mensen hier gewoon veel rijker zijn dan in de rest van Azië. Het is niet zo armoedig en mensen behandelen je ook heel anders, ze hoeven minder te bedelen of je wat wil kopen. Bedelaars zie je sowieso heel weinig. In Little India hebben we een powerbank gekocht, want die we mee hadden laadde op met 1 procent per uur dus daar werden we een beetje ongeduldig van. Ook hebben we nog wat andere boodschappen gedaan (nieuwe tandenborstels, cola voor onderweg).

Na Little India hebben we de metro gepakt naar Clarke Quay. Ziet er echt leuk uit, beetje Disney achtig. Vanavond lopen we er weer heen want ze hebben er een Burger King en aangezien we gisterenavond McDonald's hebben gegeten moeten we wel eerden beetje afwisselen natuurlijk. Inmiddels zijn we terug in het AirBnB appartement waar we mogen blijven zolang we willen (wel in de woonkamer, de kamer sleutel hebben we moeten inleveren) en om 23.15 moeten we bij de bushalte zijn, van waar de bus om 0.00 zal vertrekken naar Pulau Pangkor (Lumut).

Met een korte ferry trip van 45 minuten zouden we dan rond 10.00 morgenochtend aan moeten komen, bij ons resortje op Nipah Beach. Tot dan!!!! Xxxxxxxxxx

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013