Snorkeldagje in Koh Tao en Koh Nang Yuan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Snorkeldagje in Koh Tao en Koh Nang Yuan - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Snorkeldagje in Koh Tao en Koh Nang Yuan

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

03 Augustus 2013 | Thailand, Koh Tao

Gisteren gingen de wekkers weer lekker vroeg en zijn we snel naar de Coffee Corner gegaan voor ons gebruikelijke ontbijtje bestaande uit een chocolade muffin en een pain au chocolat (ik) en een croissant (jeff). Na een kwartiertje wachten kwam de terreinwagen van O2 met een open bak met bankjes die hier door moet gaan voor een taxi ons ophalen en die heeft ons, na nog vier meiden opgepikt te hebben, naar de haven gebracht. Hier kregen we snorkelspullen te leen (geen gebruik van gemaakt, we hebben zelf prima setjes) en moesten we intekenen op een lijst, na 100 baht entreegeld betaald te hebben voor Nang Yuan Island. Om op onze boot te komen moesten we meerdere bootjes oversteken maar uiteindelijk zaten we boven op de boot die ons naar vijf plekken zou brengen: Shark Bay, Mango Bay, Nang Yuan, Aow Leuk en Hin Wong. De zee was zeer onrustig dus kwam meteen de eerste teleurstelling: we konden de boot niet af bij Shark Bay omdat er slecht zicht was en het door de rotsen erg gevaarlijk kon worden. Door naar de volgende plaatsen: daar hadden we wel goed zicht en hebben veel mooie vissen gezien, o.a. de Trigger fish, parrot fish en veel andere vissen die we niet kenden van het snorkelen in Egypte. We kregen na de laatste duik een lunch op de boot en daarna zijn we naar Nang Yuan Island gegaan, een super mooi eilandje naast Koh Tao. We zijn eerst naar het view point geklommen waar je prachtig zicht had over het hele eiland, daarna zijn we gaan snorkelen bij de Japanese Garden, een ideale plek voor de onervaren duiker. Glashelder water en een witte zandbodem waardoor je alles erg goed zag, zoals mooie stukken koraal en veel papegaaivissen. De rit terug naar huis was misselijkmakend: zelfs bovenop de boot werd je nog zeiknat door de hoge golven. Met verbrande ruggetjes van het snorkelen zijn we afgezet bij ons hotel waar we lekker hebben gedoucht en zijn bijgekomen. We hebben gegeten bij El Gringo en zijn daarna weer een eind gaan lopen langs de boulevard. Vanmorgen hebben we weer bij de Coffee Corner ontbeten en zijn daarna naar de pier gelopen. Bij terugkomst bij de bungalow hebben we de handdoeken gepakt en zijn we een uurtje op het strand gaan liggen. Voor onze grote avonturier Jeffrey was dit niet genoeg en daarom zijn we gaan lopen naar het viewpoint van Koh Tao, een helse klim naar de top van de berg. Viewpoint hebben we niet kunnen vinden maar we hebben wel mooie foto's kunnen nemen. Nu zitten we lekker op de veranda tot we straks weer gaan eten. We hebben tickets geboekt om morgen eerst de spullen te droppen bij KP Travel, daarna de taxi te pakken naar de pier, met de boot naar Chumpon te gaan en daarna met de nachttrein naar Bangkok te reizen. Het wordt dus weer een lange dag (en nacht) morgen, maar daarna zijn we weer in Bangkok waar we nog lekker kunnen winkelen en de fietstocht van Co van Kessel zullen gaan doen. Daarna zit deze vakantie er helaas weer op en zullen we terug moeten naar Nederland. Met hele hele heeeeele grote tegenzin, dat wel. Tot gauw! Xxx Fem en Jeff

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013