Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

18 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Laatste dagje in Bangkok gehad vandaag. Na gelukkig wel op tijd wakker geworden te zijn maar wel met maar twee uurtjes slaap (jetlag heeft er flink ingehakt bij mij) zijn we wederom gaan wandelen naar het fort waar we vandaag met de longtail boat als eerste naar het Grand Palace zijn gegaan. Het was nog een eindje wandelen en zijn daarom lekker rond gaan struinen over een plaatselijk antiek marktje. We wisten dat er best streng op kleding werd gekeken bij het paleis dus zijn we gaan zoeken naar een broek, die hier door bijna iedereen wordt gedragen. Voor 150 baht waren we allebei voorzien en liepen we met 33 graden in een mooie olifanten pofbroek door Bangkok. Aangekomen bij de ingang van het paleis werd ik, gehuld in die mooie pofbroek en de sarong die ik van mijn broer uit Bali heb gekregen, tot mijn verbazing geweigerd. Ik moest een t-shirt huren, wat gelukkig gratis was maar wel 200 baht borg kostte. Geen probleem, zij het dat de fijne Chinezen ons bijna plat drukten om als eerste aan de beurt te komen. We hebben rondgelopen door de tuin en langs de ingang maar de entreeprijs vonden we een beetje teveel van het goede: 500 baht en dan kon je niet eens naar binnen, alleen een beetje kijken. We zijn dus maar weer het shirt waarmee ik op een Chinese oma leek terug gaan brengen en weer op de longtail boat naar China Town gegaan. Het was inmiddels bijna 40 graden en de marktjes zijn heel klein, dus nadat we een beetje rond gelopen hadden waren we nogal misselijk van de permanente rijst, bedorven vlees, bedorven fruit en rioollucht maar weer terug naar het hotel gegaan. Uurtje geslapen en daarna gaan eten. Omdat we allebei nog steeds niet helemaal bijgekomen waren van de misselijkheid van China Town zijn we lekker naar de McDonalds gegaan. Voor 10 baht kon je je menu (in mijn geval een Happy Meal) upgraden met een grote patat en frisdrank, waardoor ik echt een enorme bak patat kreeg en een liter cola. Helft weggegooid en naar een Thaise massagesalon gegaan waar we voor 120 baht (3 euro) een half uur een hoofd-, nek -en rugmassage kregen. Ik had geluk, mijn vrouwtje had er niet heel veel zin in, maar die van Jeff des te meer. Dat was echt een bodybuildertje. Ik heb hem meerdere keren een beetje horen kermen van de pijn en flink wat knakjes gehoord vanuit zijn rug. Toen we terug liepen naar het hotel om spullen in de kamer te leggen kreeg Jeff van schrik een bloedneus haha. We hebben daarna een taxi gepakt en zijn voor 80 baht binnen een half uur naar Pat Pong gereden voor de Siam Night Market. Was wel leuk, veel kleding en accessoires maar vooral heeeeel veel aanbiedingen voor de Ping Pong Show. Dat gaat zo: je krijgt een bordje in je gezicht gedrukt waar niks over Ping Pong op staat zoals wij dat gewend zijn maar met twintig keer "Pussy' erop, en dan een of ander knap kunstje wat die pussy allemaal wel niet kan. Hoogtepuntje was wel: "Pussy Smokes Cigarette". We waren wel nieuwsgierig maar aangezien we veel verhalen hebben gehoord over oplichting tijdens die shows hebben we het maar niet gedaan, bovendien hadden we van Kelly nog meer gehoord wat er gebeurde, van balletjes schieten tot kaarsjes uitblazen, bizar. Ik was echter wel een beetje benieuwd dus heb stiekem naar binnen gegluurd maar het enige wat ik zag was dat er Thaise dametjes op de bar dansten in bikini. We zijn na wat troep gekocht te hebben (kettingen, shirtjes enzo voor een euro of 4) weer naar Khao San Road gegaan en nu zitten we weer lekker op de patio bij het hotel. We slapen voor de laatste nacht (voor nu) in dit hotel, morgen zullen we onze backpacks weer pakken een doortrekken naar de volgende stad: Ayutthaya!















  • 18 Juli 2013 - 23:21

    Mike:

    Nu begrijp ik waarom ze goed zijn met ping pongen tijdens de olympische spelen. Misscien moet nederland zijn stage ergens anders gaan plannen. Maar alweer veel gezien en gekocht lees ik en heerlijke temperaturen echt een land voor mij. Geniet ervan en suc6 met de volgende "stage" in den Thai. Ps eet wel gezond ook af en toe een broodje hond nemen met veel sla denk aan de vitamines.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 39666

Voorgaande reizen:

25 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Singapore & Maleisië

23 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

Thailand, Cambodja en Maleisië

15 Juli 2013 - 09 Augustus 2013

Thailand

02 Juni 2013 - 11 Juni 2013

Cruise met de Norwegian Epic

Landen bezocht: