Eindelijk in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Eindelijk in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Thailand!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

17 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Na een reis die wel veertig jaar leek te duren (van Amsterdam naar Guangzhou naar Bangkok) maar wel met zoveel 'gratis' eten dat we het vliegtuig uit kwamen rollen zijn we eindelijk hier: Thailand. Eerst nog in China gechilld, was gelukkig maar een paar uurtjes maar wel een apart soort mensen hoor daar, heel egoïstisch in het vliegtuig met rijen dik gaan staan om als eerste het vliegtuig uit te komen en zoveel mogelijk ruimte in nemen in het vliegtuig. Het was een beetje een gedoe om de SkyTrains die ons naar Phaya Thai zouden brengen te vinden. Het kaartjes systeem is ook anders dan bij ons. Van Suvarnabhumi tot Phaya Thai is vergelijkbaar met van Metrostation de Terp naar zeker Coolhaven, als het al niet verder is. De kosten: 2x45 baht, dus 1,16 euro per persoon. Dat hebben we in Nederland niet! Wat we ook niet hebben is een automaat die muntjes uitgeeft, en die kun je als je metro kaart gebruiken. Weird, maar gewoon gedaan wat de beambte ons vriendelijk doch dringend verzocht. Omdat het met de bagage prima gegaan was zijn we met twee grote backpacks en rugzakken de skytrain ingegaan. Na de vele stops kwamen we  eindelijk  aan in Phaya Thai, waar we de taxi wilden nemen naar het hotel. Ik moet zeggen dat ik er toen wel even behoorlijk doorheen zat: heet, zware tassen en een hoop chaos in het verkeer. De eerste twee taxi chauffeurs weigerden op de meter te rijden maar de derde was super vriendelijk en heeft ons inderdaad een hoop geld bespaard, meer dan 100 baht.
Toen we bij ons hotel Happy House kwamen waren we enorm opgelucht en zijn we lekker een colaatje gaan drinken op de patio. Gelukkig hadden we ook Wi-Fi dus konden we even de ouders contacten.
Lekker even geslapen, daarna wat gaan drinken bij de patio, waar we gratis internet hebben.
Kelly was ook in Thailand, dus daar hebben we mee afgesproken. We zijn gaan wandelen rond het hotel en daarna gaan eten op Khao San Road met haar ouders. Heerlijk eten en ook niet duur. Lekker een ijsje gegeten en daarna nog meer gewinkeld. Kelly is meegeweest naar het hotel maar die ging helaas weer naar huis, dus nu zullen we het allemaal zelf moeten gaan vinden haha. Toen we in bed lagen waren we super moe maar ik werd om 01:00 weer wakker. Toen weer in slaap gevallen, weer om 03:00 wakker en daarna geslapen, maar toen ging het echt mis. Ik werd wakker in de veronderstelling dat het half 10 of iets dergelijks was, maar toen was het opeens 15:40.. ook op Jeffreys telefoon. We dachten dat er iets mis was met de klok maar nee dus. Een hele dag gemist... Snel aangekleed, drinken gekocht en naar het fort gelopen, waar we op een longtail boat naar Wat Arun zijn gegaan. Echt een supervette tempel, boot was 40 baht per persoon heen en 15 terug, de overtocht van de aankomst haven naar Wat Arun en de overkant slechts 3 baht. Echt een helse klim, die bijna recht omhoog ging. Super uitzicht over de stad. Toen was het echter alweer 6 uur dus zijn we terug gegaan naar het hotel. We zitten nu weer lekker op de patio een colaatje te drinken. Straks gaan we lekker eten bij een restaurantje en nog even de stad rond. We balen wel dat de halve dag alweer weg was maar er is niks aan te doen en we zijn gelukkig flexibel dus doen we morgen wat we vandaag hadden willen doen en gaan we op de terugweg een dagje eerder naar Bangkok zodat we gewoon nog met Co van Kessel door Bangkok kunnen fietsen. Overmorgen gaan we naar Ayutthaya, nu eerst nog genieten van Bangkok, een drukke maar zeker geweldige stad!

• 17 Juli 2013 - 14:51

Mike:

Ik zie het alweer lekker druk bezig ;-) ik zeg geniet er maar van en neem maar een heerlijk Thais Colaatje van me......

• 17 Juli 2013 - 14:56

Jeffrey En Femke Schouten:

Rekening naar Nederland sturen? ;) haha thanks! xx

• 17 Juli 2013 - 18:44

Martine:

Heel veel plezier in Thailand!

• 17 Juli 2013 - 20:36

Kees En Emmy:

Hoi Fem en Jeff, leuk verslag. Ook de foto's zijn leuk.
    Goed dat jullie even "bijgeslapen" hebben. Vergeet niet dat
    jullie allebei aan de medicatie zijn !!
    Veel plezier in Bangkok ! We zullen jullie "op de voet volgen"

P+M

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013