Pulau Perhentian Dag 4: Haai, Schildpad, Humphead - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Pulau Perhentian Dag 4: Haai, Schildpad, Humphead - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Pulau Perhentian Dag 4: Haai, Schildpad, Humphead

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

15 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian

Vanmorgen zijn we na geprobeerd te hebben bij ons hotel te ontbijten, wat helaas niet kon, bij onze favoriete strandtent gaan ontbijten. Jeff had een roti canai met ei en kaas en ik een sweet roti canai met banaan en chocolade. Was heerlijk! We hebben ontbeten met Sander en Floor en Caroline en Milou. Daarna zijn we gezamenlijk naar het verzamelpunt gelopen om de snorkelspullen aan te passen. Dit zat er namelijk allemaal bij, super fijn. We gingen de boot in om als eerste koers te zetten naar turtle point, waar we bij aankomst meteen een schildpadden kopje uit het water zagen steken. Flippers aan en duikbrillen op en meteen een grote schildpad zagen. Nog een beetje rondgezwommen en in totaal vijf keer een schildpad gezien. Boot weer in en naar Fish Point. We sprongen het water in en werden omgeven door honderden vissen. De bootbestuurder was ze aan het voeren, een bizarre ervaring. Vervolgens gingen we naar Shark Point, wat wel weer spannend was. De bootbestuurder ging namelijk meteen mee het water in, dit had hij eerder niet gedaan. Na een flink stuk snorkelen (enorm op je hoede), zag Jeff als eerste een haai en vervolgens zag ik wat later de tweede. Na alle spanning de boot weer in gegaan richting Fisherman Village, waar de locals wonen. De échte Perhentianen. Het was vrijdag, Pray Day, dus we moesten gepaste kleding aan in het dorp en konden genieten van heerlijke muziek van de minaretten. Eerst zijn we wat gaan eten, een soort rasa sayang waar elk gerechtje apart in rekening werd gebracht. Het was wel lekker. Nog een ijsje gehaald en vervolgens door naar de een na laatste spot: Coral View. Het hoogtepunt van Coral View was het zien van de Hump Head Parrot fish, als je heel erg geluk had. Een hele grote triggerfish gezien die op een gegeven moment op ooghoogte bleef zwemmen, beetje eng. Heel eind heen en weer gezwommen en we waren helemaal omsingeld op een gegeven moment door de sergeant-majoortjes en gladde fluitbekken, was wel een beetje overwhelming. Ze kwamen zó dichtbij! Uiteindelijk waren we bij de plek die de jongen van de boot had aangewezen als de meest kansrijke spot-plek van de parrot fish en ja hoor: twee enorme hump head parrot Fish! Wauwww wat was dit vet!!! Super mooie grote beesten, hele tijd achteraan gezwommen. Daarna de boot op en naar de laatste plek: Turtle Island. Wit zand met een super doorschijnende zee, een plek waar de schildpadden 's avonds het strand opkomen om eieren te leggen. Super mooi allemaal. Even rondgelopen en in de schaduw gelegen en toen weer terug naar Long Island, waar we gratis gebruik mochten maken van een parasol voor de rest van de dag. Nog even lekker bijgekomen en toen ging Jeff alvast naar de kamer en ik heb nog even gelezen. We hebben ons lekker gedoucht en zijn toen uiteiten gegaan bij een pizzaria op het eiland om onze vier jaar samen (vandaag) te vieren. Nu even internetten en zo weer terug naar Long Island, het is namelijk de laatste avond met Sander en Floor, die vertrekken mogen naar Kota Baru. Vinden we wel heel jammer. Nog even gezellig vanavond dus! Tot gauw! Heel veel liefs van ons! xxxx

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013