Van Pangkor naar Kuala Lumpur naar Perhentian! - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Van Pangkor naar Kuala Lumpur naar Perhentian! - Reisverslag uit Pulau Perhentian Kecil, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Van Pangkor naar Kuala Lumpur naar Perhentian!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

04 Augustus 2016 | Maleisië, Pulau Perhentian Kecil

Hallo lieve mensen,

Gisteren zijn we om 7.45 opgestaan zodat we om 8.00 konden gaan ontbijten. Hier kregen we van onze vriend Othman een heerlijk ontbijtje met versgeperste jus d'orange. Na het eten hebben we de laatste spullen ingepakt en nog even met een Nederlands gezin staan kletsen over de vervolgplannen en daarna uitgecheckt. Alle luxe ontbijtjes waar we eigenlijk helemaal geen recht op hadden zaten erbij. Othman wilde nog even met ons op de foto en daarna kregen we onze borg terug, werd de taxi gebeld en konden we naar de Jetty. De boot op de Jetty vertrok om 10.00 en om 10.30 kwamen we aan in Lumut. Daar gingen we als een speer naar de bushalte, waar we om 10.51 aankwamen. Om 11.00 zou de bus gaan naar KL hoorden we daar, perfecte timing. Behalve dat de buschauffeur nogal eng reed en constant zat te bellen een prima ritje gehad en om 3 uur kwamen we aan in Kuala Lumpur, op busstation Terminal Bersepadu Selatan, een van de grootste bushaltes. Hier hebben we bustickets gekocht naar Kuala Besut, en vroegen we waar we de tassen konden droppen. Voor 10 RM konden we de backpacks in een kluis stoppen, waardoor we onze handen voor de rest van de tijd vrij zouden hebben. Omdat we pas om 22.30 zouden vertrekken, wilden we eigenlijk wel KL in. We stierven alleen van de honger dus we zijn snel even een Burger King in gedoken. Daarna hebben we de Komuter genomen, een soort metro naar KL sentral, en vanaf daar de taxi naar de Petronas Twin Towers. Hier hebben we lekker even rondgelopen door Suria KLCC (hele dure winkels), en daarna zijn we naar ons oude buurtje gaan lopen waar we precies 2 jaar eerder ook zaten. Ook weer bij dezelfde McDonald's een sundae gehaald en bij de zelfde bakker lekkere broodjes. Nog een flink stuk gelopen en daarna terug gegaan naar de Petronas Twin Towers. Hier hebben we de taxi direct naar TBS terug gepakt. Na nog even nieuwe Fippers (dat zijn Maleisische slippers) gekocht te hebben, hebben we de backpacks uit de luggage lockers gehaald en zijn we door de busdouane gegaan. Om 22.30 stipt vertrok de bus en nadat nog even met de Spanjaarden achter ons kletsten, vielen we onder het genot van een jankkind in slaap. Om 5.30 kwamen we aan in Kuala Besut. Hier moesten we naar een klein reisbureau en haalden we de tickets op voor de boot. De boot ging echter pas om 8.00 dus tot die tijd moesten we buiten op de stenen wachten. Naast ons ging op een gegeven moment een restaurant open en toen vroegen een paar Maleisische jongens of we mee wilden ontbijten, zij zouden wel betalen. Heel lief maar het was een Rasa Sayang part 2 dus wij sloegen af. Even later kwam hij naar buiten met een zakje gevulde kipsate broodjes oid. Die wilde hij heel graag aan ons geven. Ondanks dat ik me een beetje een zwerver voelde vond ik het echt mega lief en aten we ze lekker op. Om 8.00 gingen we richting de Jetty en begonnen we aan de wilde boottocht van 3 kwartier. Eenmaal aangekomen op het eiland viel ons op hoe het al veranderd was. Het zag er natuurlijk dik in, deze parel zou nooit ongerept blijven, maar zo flink hadden we niet verwacht. We liepen naar Matahari Chalet, waar we incheckten en een mooi huisje kregen. Erg blij mee. Na het omkleden gingen we naar de duikschool want bij het pakket zat een proefduik en een snorkeltourtje die we moesten boeken en we moesten ook het restant van de kamer betalen. Na het invullen van het medische formulier bleek dat Jeffrey wegens z'n bronchitis niet mocht duiken. De Nederlandse gozer die hier werkt zou kijken hoe het zit met terugbetalen, want die proefduik was toch 50 euro. Later zei hij dat Jeff het dan wel terug zou krijgen, maar ik niet. Hele middag in de stress gezeten, want ik wilde echt niet alleen 12m diep. Om 7 uur hadden we afgesproken met de baas en na even goed gesproken te hebben kreeg Jeff alles terug en ik de helft. Prima, jammer van de 25 euro. Heel blij dat ik niet alleen hoef. Daarna even gedoucht en daarna de lekkerste pizza ever gegeten bij Oh lala. Na de vuurshow gingen we nog even drinken halen, internetten en nu naar bed. Jullie horen snel weer, maar we blijven 6 dagen chillen dus veel spannend zal het niet zijn. Hele dikke kus xxxxxx

• 12 Augustus 2016 - 10:12

Abu Mizo:

Hoi Fem en Jeff,

Alles goed met jullie ??
    Eindelijk de verslagen kunnen lezen - jullie hebben al veel meegemaakt !!
    Geen last van enge dingen ? Wij horen en lezen hier over aanslagen in Thailand.
    Bij jullie alles ok ??
    Geniet er nog maar even goed van - het weer hier is knudde.

Liefs va ons allemaal !! Abu en Omoe Mizo !!

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013