Singapore dag 1: blaren! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Singapore dag 1: blaren! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Singapore dag 1: blaren!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

27 Juli 2016 | Singapore, Singapore

Na het berichtje van gisteren zijn we eerst door China Town (ons eigen buurtje) gelopen en daarna zijn we naar Marina Sands Bay en het Singapore Garden Festival gegaan, waar we lekker sate hebbeb gegeten. Na een onrustige nacht wegens gehorigheid en de jetlag (iemand besloot om 4.00 de afwas te gaan doen - klaarwakker), ging de wekker om 9.00. Ik was echt nog te moe dus heb nog een uurtje doorgesnurkt terwijl Jeff al wakker was. Lekker even gedouched en rustig aan gedaan. We zijn gaan lopen richting Marina Bay Sands, een luxe shopping centre. Zo luxe, dat ze de winkels niet vertaald hebben met 'shops' maar met 'shoppes'. We hebben een broodje gegeten bij een food court, ik een simpel bruin bolletje en Jeff een broodje kip. Was bij hem niet zo'n succes, er zaten allemaal gekke uitgedroogde flinters op van iets en de kip rook naar vis. Vervolgens nog verder gelopen naar de Garden by the Bay. Heel mooie botanische tuin met futuristische bomen van staal en lichtjes. Heel mooi. Morgen willen we naar Maleisië, dus we besloten naar de plek te gaan waar de bus zo moeten vertrekken. Na duizend keer fout te zijn gelopen vonden we het eindelijkkkkk. Ik had super honger dus even iets bij de Subway gehaald. Daar zeiden ze dat de straat die we eindelijk had gevonden heel erg lang was en we met de bus zouden moeten naar het Golden Complex. Eenmaal daar aangekomen vonden we al snel de buskaartverkopers. Bij het tweede winkeltje was het raak en hebben we een ticket gekocht voor de nachtbus van morgen om 23.59 naar Lumut in Maleisië voor 38 S$. Daar zullen we de boot pakken naar Pulau Pangkor, een mooi eiland in het westen van Maleisie. We hebben het resort voor de eerste nacht net geboekt. We mogen morgen de spullen in ons AirBnB appartement laten dus hebben dan nog een volle dag in Singapore. Vinden het niet echt een leuke stad, niet veel te doen en weinig authentiek. Daarom morgen maar naar Little India, dat schijnt authentieker te zijn. Vandaag hebben we 20 km (!!!!) gelopen dus zijn helemaal kapot. Daarom vanavond gegeten bij de McDonald's en daarna nog naar Orchard Road gegaan om langs de winkeltjes te slenteren. Nu lekker slapen en morgen een heeeeeele lange dag. Dikke kus van ons.

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013