Pulau Perhentian Dag 3: Strand - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Pulau Perhentian Dag 3: Strand - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Pulau Perhentian Dag 3: Strand

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

14 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Perhentian

Vanmorgen moesten we wisselen van hotel, dus na uitgecheckt te zijn bij Mohsin Chalet zijn we met de backpacks op de rug overgestoken naar Bintang View, waar we gisteren een kamer hadden gehuurd. Vervolgens hebben we een toast met ei gegeten op het strand, was wederom matig. Daarna een parasolletje gehuurd en de hele dag op het strand gelegen, alleen opgestaan om te zwemmen, chips of een milkshake te halen.
Lekker naar ons nieuwe huisje gegaan, gedoucht in de shared bathroom (is heel erg schoon en netjes), wat een buitendouche is dus dat is wel heel grappig, en daarna met Sander en Floor gaan eten. Omdat de BBQ gisteren zo rot verliep gingen we weer BBQ'en, nu op Long Beach. Voor 25 RM heb je een menu, met keuze uit diverse soorten vis (haai, barracuda, pijlstaartrog, maar ook normalere dingen als zalm en garnalen) en kip. Daarna moet je kiezen wat voor sausje je wil, wij hadden yellow coconut en sweet en sour, en moet je een keuze maken uit rijst, gebakken aardappel of patat. Ook moet je een keuze maken uit wat voor fruit je erbij wil (verse banaan, ananas of watermeloen) en tenslotte welk drankje je er bij wil, blackcurrant of sinaasappel. Allemaal iets verschillende gekozen (Sander barracuda en Spaanse makreel, Floor zalm, Jeffrey garnalen en ik kip) en daarna moesten we zo'n anderhalf uur wachten, wat we opgevuld hebben met kaarten (janlief, spel wat we van S&F hebben geleerd). Eten van iedereen was erg goed, mijn kip was helaas te droog en aangebrand. Daarna hebben we even bij de vuurshow gekeken en zijn vervolgens bij de shisha lounge gaan zitten, waar een super groot vuur is en dat is wel heel gezellig. Gewoon lekker kletsen en wat drinken. Na 0:00 was het 15-08, we zijn al vier jaar samen! Om 1:00 zijn we naar onze hutjes gegaan en morgen moeten we vroeg op voor de snorkeltocht (weer met S&F en de twee Nederlandse meiden die er ook vaak bij zijn). We hebben er zin in! Liefs en xxx

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013