Reisdag 4: Van Kuala Lumpur naar Mersing! - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Reisdag 4: Van Kuala Lumpur naar Mersing! - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Reisdag 4: Van Kuala Lumpur naar Mersing!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

04 Augustus 2014 | Maleisië, Mersing

Vandaag ging de wekker om 7 uur om te gaan ontbijten in het hotel beneden. Het ontbijt was simpel maar prima: toast met een eitje en jam en thee en koffie.
We zijn toen nog even naar de KK Mart gegaan voor oreo en water en hebben de laatste dingen ingepakt. We hebben daarna aan wat taxi chauffeurs gevraagd ons te brengen naar TBS, waar de bus naar Mersing vertrekt. Iedereen zei 40 RM, maar dat vond ik nogal veel. Jeff had echter zoiets van 'als iedereen dat zegt dan zal het wel zo zijn'. Wat het stomme is, is dat er op de taxi's staat: 'no haggeling'. Daarom vertrouwde ik het niet dat ze opeens een bedrag noemen, want dat betekent gewoon dat ze verplicht zijn op de meter te rijden. Een andere meneer die stopte reed wel keurig op de meter en bracht ons vlot naar TBS. Kosten: 19.20 RM. Scheelde weer 20RM waar we andere leuke dingen voor kunnen kopen.
Eenmaal bij de ticket office gekomen kregen we te horen dat zowel de bus van 09:00 als die van 12:30 vol zaten... De volgende bus ging pas om 18:00. We hebben besloten toen maar de bus naar Kluang (27.50 RM) te nemen, waarna we een gewone "stadsbus" zouden nemen naar Mersing. De bus vertrok om 9:30 en was echt bizar, een VIP bus met enorme brede stoelen en heel veel beenruimte. Steenkoud, maar dat is hier iets positiefs. Eenmaal aangekomen in Kluang werd ons verteld dat er geen bussen meer gingen naar Mersing... Toch nog maar even rondgevraagd en toen opeens wel. We moesten alleen een uurtje wachten, prima. Bus was echt een stadsbus... Maarja, voor 10.40RM waren we om 16:05 keurig na 4172728 stops voor de locals in Mersing. Precies 5 minuten te laat voor de laatste boot naar Tioman. Dat was wel weer eventjes een teleurstelling, maar we werden gelukkig gauw binnen gehaald bij een ticket agency, waar we de boot voor morgen vroeg meteen geboekt hebben en ook meteen het hotel voor de komende dagen, inclusief privé baaitje en huisjes op het strand! Echt super veel zin in. Feit was wel dat we nu hier gestrand waren, dus na wat met een Nederlandse meid gekletst te hebben hier een hotel gezocht. Echt super mooie kamer voor 70RM, helemaal prima. Even rondgelopen en verkend en eindelijk KitKat en M&Ms gehaald (waren we even aan toe) en toen naar het hotel gegaan waar we lekker even op internet hebben gezeten en zo weer weg gaan voor het eten. We zagen een tentje zitten waar ze lekkere nasi goreng ayam hebben, dus daar lopen we zo naar toe. Morgen om 5:30 aanwezig zijn om te boarden op de boot, dus zoals papa zou zeggen: op tijd naar bed!
Heel veel liefs en kusjes van ons.

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013