Angkor Complex Dag 2: De kleine vijf - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Angkor Complex Dag 2: De kleine vijf - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Angkor Complex Dag 2: De kleine vijf

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

28 Juli 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

De tweede dag dat we naar de tempels van Angkor zouden gaan begon lekker met een ontbijtje van het hotel, dat bij onze poging om af te rekenen, opeens gratis bleek te zijn. Dit was wel relaxed, de vorige dag hebben we er immers voor betaald. Het was een vrij simpel ontbijtje, bestaande uit thee, geroosterd brood, omelet en fruit, maar voor ons echt helemaal prima. We hebben lekker zitten eten, zijn boven onze spullen gaan pakken en zijn daarna onze chauffeur gaan opwachten. Deze stond er al toen we naar beneden kwamen dus we konden gelijk beginnen met de big tour. Ons werd meteen een flesje water aangeboden en we voelden ons zeer bij deze chauffeur op ons gemak. We gingen zo de controle door, we hadden immers onze passen al. Vandaag staan  Ta Prohm ,  Preah Khan ,  Ta Som  en  Banteay Srei op het programma. We gaan echter eerst nog naar Angkor Wat omdat ik gisteren niet de top toren mocht beklimmen. Vandaag had ik een lange broek en een shirt mee, dus nu mocht het wel. Het was een stijle klim en het uitzicht was super mooi. Hierna gingen we naar de andere tempels.

Ik kan er niet heel veel over vertellen, elke tempel is weer iets anders en vet om door heen te lopen. Er zijn overal mensen die je heel veel spullen willen verkopen en die bedelen. Voor de ene tempel moet je over een hele lange steiger lopen om een volledig in het water gehuld paleisje te ontdekken, voor de andere loop je door het oerwoud en zie je de natuur de gebouwen langzaam overnemen, bedolven onder het mos en doordrongen van boomwortels. Onze chauffeur was er altijd precies op het goede moment en ik heb nog nooit zoveel water op een dag gedronken dankzij zijn goede zorgen. We hebben wat spulletjes van bedelkindjes gekocht en zijn daarna terug gegaan naar het hotel. Het was een heerlijke dag, maar we waren duidelijk minder fit dan de dag ervoor (toen al veel geklommen en geklauterd). We waren net op tijd in de kamer voordat er een dikke regenbui losbarstte. Na deze afgewacht te hebben zijn we naar het centrum toe gelopen, waar we nog meer geld gewisseld hebben en een beetje zijn gaan rondlopen. We hebben meteen geïnformeerd voor een busticket, morgen zullen we om 10:30 vertrekken. We gaan met een minibus en als het goed is zijn we binnen 7 uur voor 8$ in Phnom Penh. Hierna zijn we weer terug naar de kamer gegaan terwijl het weer begon te regenen, vervolgens onder de douche geweest en daarna naar de KFC gelopen. Hier hebben we lekker een kip burger gegeten en Jeffrey ook nog een Colonel Burger. We hebben een lekker softijsje gehaald en zijn toen een massage gaan nemen bij ons hotel in de buurt. Dit viel een beetje tegen omdat we een prijs voor een half uur hadden afgesproken en we maar 15 minuten kregen en de masseurs matig waren. Een beetje teleurgesteld zijn we weer in het centrum gaan rond wandelen op zoek naar een terrasje waar we een biertje konden doen, en vonden er één aan de Pub Street. We zijn daarna op zoek gegaan naar een armbandje wat ik graag wilde hebben en toen we die eenmaal gekocht hadden zijn we naar de ka mer gegaan. Hier hebben we alvast wat spullen gepakt en we zijn lekker gaan slapen. Morgen wordt immers weer een drukke dag!

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013