Reisdag 1: Van Bangkok naar Siem Reap! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Reisdag 1: Van Bangkok naar Siem Reap! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Reisdag 1: Van Bangkok naar Siem Reap!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

26 Juli 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmorgen rinkelden de wekkertjes van Jeffrey al om 06:15, want vandaag was de dag waarop we flink lang in de bus zouden zitten om onze reis te vervolgen naar Cambodja. Na een taxi genomen te hebben van Khao San Road naar Mo Chit Bus Station kwamen we om 7:30 aan, ruim op tijd om een ticket voor de bus naar Siem Reap te kopen, die om 8:00 vertrok. Voor 750 baht p.p. (18 euro) waren we voorzien en na nog even broodjes gehaald te hebben bij de 7/11 zijn we naar bus terminal 107 gelopen. Hier stond een grote A/C bus voor ons klaar, waar we samen met een groep Nederlandse jongens, een Nederlands meisje met haar vader, twee Britse meiden en jongens en nog wat Thai en Cambodjanen aan de negen uur durende tocht begonnen. Die rit begon goed met een ontbijtje (zat blijkbaar bij de prijs inbegrepen) met een sapje (mierzoet) en een chocolade croissantje en een koek. We vielen al gauw in slaap en om 12:30 werden we wakker en mochten we de bus uit. Na even de benen gestrekt te hebben vervolgde de rit zich weer en na een uurtje of anderhalf kwamen we dan eindelijk aan bij de grens van Thailand. Hier moesten we ons Thaise visum laten beëindigen (een soort uitchecken). Vervolgens moesten we doorlopen waarna we via een lange gang en even zoeken bij the Border Immigration Office kwamen, waar we voor 20$+100 Baht (waar die 100 Baht voor was... Om lekker met zijn allen te kunnen delen waarschijnlijk) en het overhandigen van ons paspoort met extra pasfoto (ook verdwenen) een visum in ons paspoort geplakt kregen. We wisten niet goed waar de bus gebleven was dus hebben we even met de Nederlandse jongens gekletst en vervolgens zijn we samen naar de definitieve grensovergang gegaan, waarbij we weer stempels kregen en het visum nu echt in werking ging. Hierna liepen we terug naar de bus en kregen we een bakje rijst met komkommer. De rit ging door naar Siem Reap, terwijl het buiten keihard regende. Eenmaal aangekomen in Siem Reap stonden er meteen vele tuk tuk bestuurders voor de bus. Deze bestuurders brachten je gratis naar een hotel naar keuze, waar natuurlijk wel iets tegen over móest staan. Dit bleek inderdaad zo te zijn: ze hoopten dat als ze een beetje vriendelijk deden je ze zou inhuren als je eigen chauffeur bij het bezoeken van Angkor Wat. Wij vonden dat wel prima dus we gingen akkoord met 30 euro voor twee personen voor twee dagen. Ons hotel zat helaas vol dus we zijn doorgelopen naar het volgende hotel, waar wel plek was. Hier hebben zijn we door lieve mensen ontvangen en we hebben nu een mooie ruime kamer met Wi-Fi enzo voor 10$ voor twee personen. We zijn even gaan chillen in de kamer en daarna zijn we naar het centrum gaan lopen, waar de sfeer super gezellig is en de mensen vele malen vriendelijker dan in Bangkok. We hebben gegeten bij the Red Piano, zijn langs Ankor What?! (beroemde bar hier) gelopen en zijn naar twee markten geweest. Was wel heel leuk! Lekker nog een Angkor biertje gehaald en colaatjes en daarna weer terug naar het hotel gelopen. We gaan zo nog even lekker douchen en slapen en dan morgen wéér vroeg op voor de dag waar we al heel lang naar uitkijken: Angkor Wat bezoeken! Welterusten en liefs xxx Jeffrey en Femke

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013