Geland! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Geland! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Geland!

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

01 Januari 1970 | Thailand, Bangkok

We zijn weer veilig in Bangkok! Fijn om weer terug te zijn in Thailand en alles nog een beetje herkennen van deze hectische stad.

Om 7 uur gisteren ochtend heeft mijn vader ons naar Schiphol gebracht, waar we toch wel met wat verdrietige gevoelens rond liepen (Dag van Nationale Rouw omtrent Vlucht MH017). We hadden al online ingecheckt dus we hoefden alleen nog de backpacks weg te brengen. Omdat we met Air France via Parijs vlogen vertrokken we vanaf vertrekhal 1, waar nu een heel nieuw gedeelte is met full body scans en een nieuwe manier van bagage screenen. Was wel leuk, beetje jammer alleen dat mijn bagage doorzocht moest worden en ik zelf gefouilleerd werd. Hierna zijn we een beetje gaan winkelen op Schiphol en hebben we gewacht op de vlucht. De vlucht verliep voorspoedig: ik zat naast een meisje die toevallig bij mijn broertje in de klas op de pabo zat. Gezellig gekletst tot de landing, die bijna misging omdat er nog een toestel op de landingsbaan stond. Van bijna met de wielen op de grond gingen we weer stijl omhoog, waarna we wel konden landen. Vervolgens op Paris Charles de Gaulle wat rondgelopen, een sigaretje gerookt en een colaatje gehaald. Daarna konden we het grote vliegtuig in. Jeffrey zat aan het gangpad, ik in het midden en naast mij een vriendelijke meneer uit Cambodja. We vlogen niet over Donetsk of Charkov. We hebben een omweg gevlogen via Tbilisi. De vliegangst zat (en zit) er bij mij wel goed in. We hebben geprobeerd zo veel mogelijk te slapen en dat ging redelijk. We hebben twee goede maaltijden gehad waar we zeer van onder de indruk waren. Met een stijf lijf en vermoeide benen en spieren gingen we ons klaar maken voor de landing, die helemaal perfect ging. We hadden het niet eens door! Na het riedeltje van vorig jaar doorlopen te hebben (immigration, paspoorten controleren, naar de Sky Train, met de Sky Train naar Phaya Thai en vervolgens met de taxi naar Khao San Road) kwamen we bij het hotel dat jeff via internet had gezien. Bij het bekijken van de kamer viel het toch een beetje tegen en gingen we door naar het laatste hotel van vorig jaar maar die was helaas vol. We hebben toen gekozen voor hetzelfde hotel als waar we vorig jaar aankwamen, en dat was weer allemaal hetzelfde dus dat was wel fijn. We hebben geld gewisseld, gegeten en zijn toen een uurtje gaan slapen. Daarna zijn we rond gaan lopen op Khao San Road op zoek naar slippers voor mij en we hebben de eerste massage alweer gepakt. Was wel een flink pittige tante en de botjes hebben aardig gekraakt, maar we zijn weer zo fris als een hoentje. Nu zitten we in de MBK Mega Mall, waar Jeff alweer aan zn tweede portie avondeten zit. Zo meteen nog een beetje winkelen, dan naar Khao San Road en dan weer terug naar het hotel. Zijn nog behoorlijk moe van de vlucht dus kunnen wel een paar uurtjes slaap gebruiken. Ik mis jullie! Liefs Femke

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013