Fietsen in Bangkok en de laatste avond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu Fietsen in Bangkok en de laatste avond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeffrey en Femke Schouten - WaarBenJij.nu

Fietsen in Bangkok en de laatste avond

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en Femke

06 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag gingen om half 6 de wekkers en zijn we na ons aangekleed te hebben in de taxi gestapt naar de River City Shopping Mall, het verzamelpunt van de door Nederlanders tot in den treure aangeraden fietstocht van Co van Kessel. We waren precies om half 7 bij het kantoor en hebben ons aangemeld bij vrolijke Thaise meisjes. Na nog even snel eten en drinken gekocht te hebben mochten we mee naar buiten komen, waar we na een welkomstwoordje en een ouderwets nare yell fietsen mochten uitkiezen. Onze gids, Jenny, vertelde dat Co (een Nederlander, voor de duidelijkheid) vorig jaar overleden was aan kanker maar vele uren op zijn fiets door Bangkok is getrokken om goede tochten te maken en dat ze alles van hem geleerd had. Ze sprak wel een aantal woordjes Nederlands en kwam erg enthousiast over. We zijn op onze stadsfietsen eerst naar een Chinese tempel gegaan, waar ons op het hart werd gedrukt niét op de drempel te gaan staan omdat men gelooft dat dat ongeluk brengt. Er schijnen namelijk boze geesten in drempels van tempels te wonen. De tempel was mooi en zeker de gewoonte om de toekomst te voorspellen die Jenny demonstreerde was grappig te voorzien. Je moest dan schudden met een blik gevuld met een soort mikado stokjes en op een gegeven moment kwam er dan één stokje uit met daarop een nummer, die je weer kon nakijken op een lijst die je zou zeggen wat er ging gebeuren. Het grote beeld dat er stond was van de Geneesheer. Als mensen ziek zijn worden ze daar nagedacht. Volgende stop was een klein kraampje waar we flessen water kregen en daarna zijn we naar de grootste bloemen en fruit markt van Bangkok gegaan, waar we op onze fietsjes zo door de smalle gangetjes van het marktleven gingen. Hier zie je de echte Thaise prijzen, bossen bloemen voor 0,25 eurocent zijn geen uitzonderingen. Na deze krappe tocht zijn we op een Longtail boat gestapt richting het westen van Bangkok (fietsen achterop), waar onze monden echt open vielen van verbazing dat we nog in Bangkok waren. Authentieke Pandan rijstvelden wisselden zich af met lemon grass bossen en smalle paadjes waar mensen gewoon zoals je dat uit de boeken kent aan het werk zijn om de groeten en rijst te telen. Na een hele tijd hierdoor heen gefietst te hebben met heel erg veel opletten dat je niet van de paadjes viel zijn we met de groep gaan eten bij een Thais restaurant waar al een hele gedekte tafel op ons stond te wachten. Met de keuze uit verschillende soorten frisdrank en allerlei gerechtjes zijn we even tot rust gekomen en hebben we genoten van de gezelligheid van Nederlanders op vakantie. We hebben lekker met iedereen zitten kletsen en hebben heerlijk gegeten met Thaise omelet, tofu soep, kip met basilicum, rijst en groenten. Daarna hebben we nog een klein stukje gefietst en zijn we weer de boot op gegaan, waar we nu zwemvesten aan moesten trekken omdat we over de Chao Praya zouden varen, wat de grootste rivier van Bangkok is. Een half uur te vroeg kwamen we aan (minpuntje) en hebben we de tour betaald: 1500 baht per persoon. We vonden dat wel een beetje veel als je kijkt naar prijs-kwaliteit maar hebben zeker een hele leuke dag gehad en erg genoten. We zijn naar de River City mall gelopen en hebben naar het antiek gekeken en daarna hebben we bij de McDonalds een McParfait gehaald, een softijsje met 3 toppings zoals M&M's voor nog geen euro. We hebben daarna de Chao Praya Express Boat gepakt naar onze pier voor 15 baht per persoon, scheelde weer want de taxi was 50 per persoon. De was die we gisteren hebben ingeleverd hebben we opgehaald en Jeff heeft nog een Hot Brownie gehaald bij de Burger King. Na een middagdutje liggen we nu op de kamer en zullen we zo gaan proberen in te checken via de computers hier. Vanavond de laatste avond, wel heel verdrietig maar gewoon nog even goed genieten en alles goed onthouden want we komen hier sowieso zo snel mogelijk weer terug!

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Jeffrey en Femke

Hoi allemaal, beste lezer(es), De bedoeling van dit profiel op Waarbenjij.nu is in de eerste plaats onze ouders en familie informeren over waar we zijn en wat we doen, zo ver weg van huis. Daarnaast is deze pagina een online dagboek voor elke geïnteresseerde, met prijzen, excursies en afgelegde routes van onze reizen in Zuid-Oost Azië. We doen altijd alles samen op deze reizen, met name op gevoel en zoeken weinig van tevoren uit, op de basics na. Mocht er iets niet kloppen aan prijzen o.i.d., kan dit heel goed maar zijn wij hier niet bij te betrokken. Bij vragen kun je altijd mailen naar Femkeschouten@hotmail.com! Heel veel liefs (en veel reisplezier), Jeffrey en Femke

Actief sinds 14 Maart 2013